سود 115 میلیارد ريالی از فروش «واعتبار»؛
کد خبر: ۳۳۳۱۲۶
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
0
در حالی که بازار سرمایه روند رو به رشدی را سپری می کند اما؛ «وتوصا» در خرداد ماه ترجیح داد فقط واحدهای صندوق ها را خریداری کند و میلی به سهام نداشت.


به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «گروه سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران» در یک ماهه منتهی به خرداد ماه سال جاری 85 میلیارد ريال خرید انجام داد که تمام این خریدها به صندوق های سرمایه گذاری اختصاص یافته است. در کنار آن، 60 میلیارد ريال نیز خرج صندوق خارج از بورس کرد.


به عبارتی، «وتوصا» در خرداد ماه هیچ میلی به خرید سهام از بازار سرمایه از خود نشان نداد. در طرف مقابل، اقدام به فروش 151 میلیارد ريال سهم کرد که 147 میلیارد ريال آن مربوط به فروش 20 میلیون سهم «واعتبار» است که سود 115 میلیارد ريالی را به دنبال داشته است.

«وتوصا» در خرداد خرید نکرد

در مجموع، بهای تمام شده پرتفوی بورسی «وتوصا» بالغ بر 4 هزار و 784 میلیارد است که ارزش بازار آن هم اکنون بیش از 32 هزار و 216 میلیارد ريال است. شرکت سرمايه گذاري توسعه صنعت و تجارت بیشترین سهم را در این پرتفو دارد و 80 درصد از کل بهای تمام شده را شامل می شود.


این شرکت بیش از یک هزار و 757 میلیارد ريال به سرمایه گذاری در شرکت های غیربورسی اختصاص داده که در صدر آن ها سرمايه گذاري پايا تدبير پارسا با اختلاف فراوان نشسته است.


در واقع، «وتوصا» هم در پرتفوی بورسی و هم پرتفوی غیربورسی به نوعی متکی به یک شرکت است. به طور کلی، بیشترین سرمایه های شرکت راهی صنایع سرمایه گذاری و واسطه گری های مالی شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: