کد خبر: ۳۳۳۳۱۰
۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
0
رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی گفت: انتظار داریم افزایش مبالغ کمک هزینه های جانبی بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال ۹۹ در اسرع وقت اعمال و پرداخت شود.
به گزارش پول نیوز، علی اصغر بیات گفت: جلسه‌ای ۵ ساعته با مدیر عامل و مسئولان سازمان تامین اجتماعی پیرامون موضوع میزان افزایش کمک هزینه های جانبی بازنشستگان و مستمری بگیران داشتیم. بحث و بررسی های متنوعی در خصوص نحوه افزایش آیتم های خواروبار و حق مسکن در مستمری بازنشستگان مطرح شد و از آنجایی که طبق مصوبه شورای عالی کار از آیتم های نقدی و غیر نقدی حق بیمه کسر می شود، لذا به دنبال این هستیم که این موارد بصورت کامل از سوی سازمان تأمین اجتماعی به حقوق مستمری بگیران اضافه و به آنها پرداخت شود.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی سراسر کشور در ادامه افزود: این جلسه به نتیجه‌ای نرسید و مقرر شد در جلسه بعدی بصورت مفصل در این زمینه بحث و بررسی انجام و تصمیم نهایی گرفته شود.

بیات همچنین اضافه کرد: در خصوص همسان سازی نیز مباحث کارشناسی بسیار خوبی انجام شد. فاکتورها و سناریوهای مختلفی در این جلسه ارائه شد و تیم کانون عالی نیز نظرات و دغدغه های خود را مطرح کرد که امیدواریم هرچه سریعتر با قول مساعدی که مسئولان داده اند این مطالبه چندین ساله و بحق بازنشستگان و مستمری بگیران اجرایی شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: علیرغم افزایش ۲۶ درصدی حقوق به دلیل افزایش تورم و سبد هزینه های اقشار ضعیف و آسیب پذیر، سال ۹۹ را سال سختی برای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی که بالغ بر ۶۵ درصد آنها را حداقل بگیران تشکیل می دهند، پیش بینی می کنیم. بنابراین انتظار داریم در سال پایانی دولت و همچنین آغاز به کار مجلس جدید مطالبات بر زمین مانده بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی محقق و اجرایی شوند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: