کد خبر: ۳۳۳۵۳۰
۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
0
مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی گفت: در ششمین جلسه کمیته برنامه‌ریزی و راهبری توسعه صادرات صنوف تولیدی که با محوریت سنگ‌ها و فلزات گرانبها و نیمه‌گرانبها برگزار شد، رویکرد وزارت صمت در ایجاد و راه‌اندازی میزهای توسعه صادرات صنوف تولیدی تشریح شد.
به گزارش پول نیوز، محمود بازاری با اعلام این خبر اظهار داشت: در ششمین جلسه کمیته برنامه‌ریزی و راهبری توسعه صادرات صنوف تولیدی، با محوریت سنگ‌ها و فلزات گرانبها و نیمه‌گرانبها، ضمن تشریح رویکرد جدید وزارت صمت مبنی بر ایجاد و راه‌اندازی میزهای توسعه صادرات صنوف تولیدی در سازمان توسعه تجارت ایران و سازمان‌های صمت استان‌ها بر لزوم مشارکت تمامی دست‌اندرکاران در خصوص شناسایی دقیق ظرفیت‌های فعال تولیدی و صادراتی صنوف تولیدی تاکید شد.

در ادامه این نشست پیرامون مشکلات این حوزه از قبیل ارزش‌گذاری سنگ‌ها و فلزات گرانبها و نیمه‌گرانبها، میزان مجاز کالای همراه مسافر، مشکلات فرآیند واردات مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی- صادراتی، تسهیل فرآیند ترخیص شمش طلا و نقره در مبادی گمرکی و تسهیل انتقال مالکیت محموله‌های وارداتی شمش طلا بحث و تبادل نظر شد.

همچنین، عیارسنجی مصنوعات طلا و جواهر توسط سازمان ملی استاندارد ایران، ایجاد اتاق تخصصی طلا و جواهر در گمرکات تهران، مشهد، یزد، اصفهان و تبریز، نحوه تسویه تعهدات معوق صادراتی صادرکنندگان طلا و جواهر و تسهیل فرآیند ثبت سفارش واردات شمش طلا و فلزات گرانبها در سامانه جامع تجارت از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح گردید.

در پایان جلسه، مقرر شد معاونت امور صنایع با دعوت از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و تشکل‌های تخصصی و استان‌های اصلی تولید سنگ‌های قیمتی جلسات کارشناسی بررسی و تعیین ارزش سنگ‌های قیمتی را برگزار کند.

گفتنی است، ششمین جلسه کمیته برنامه‌ریزی و راهبری توسعه صادرات صنوف تولیدی به ریاست فرهاد نوری، معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران و با حضور نمایندگان اتاق اصناف ایران، بانک مرکزی ج. ا. ایران، سازمان امور مالیاتی کشور، گمرک ج. ا. ایران، سازمان ملی استاندارد ایران، دفتر مقررات صادرات و واردات و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های اصفهان، تهران و خراسان رضوی در محل این سازمان برگزار شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: