April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۳۶۰۷
۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
0
ایمیدرو و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران امروز تفاهمنامه " احداث خط دوم راه آهن سنگان-تربت حیدریه-جندق-بافق" و "حمل ریلی مواد اولیه معدنی و محصولات صنایع معدنی سنگان"، را امضا کردند.

یک ابر پروژه در راه معدن

 
به گزارش پول نیوز، این مراسم با حضور وزیر راه و شهرسازی و سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار شد. پروژه خط دوم ریلی سنگان - بافق به طول ۸۰۰ کیلومتر و از اَبَر پروژه‌های کشور محسوب می‌شود. طرفین این تفاهمنامه مقرر کردند در ماه‌های آتی شرایط تبدیل آن سند به قرارداد را فراهم آورند.

به گفته غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو، مجتمع سنگان برنامه تولید ۲۰ میلیون تن محصول معدنی را درحال اجرا دارد که بخشی از آن روانه کارخانه‌های فولاد مرکز و جنوب کشور (شرکت‌های مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد کاوه جنوب و...) خواهد شد.

درحال‌حاضر ۸۰ درصد حمل‌ونقل ریلی کشور در اختیار معدن و صنایع معدنی است این در حالی است که در آینده، ۴۰ درصد حمل‌ونقل ریلی کشور در منطقه سنگان انجام خواهد شد.

پیش از این، طرح احداث جاده تربت - سنگان به طول ۱۵۱ کیلومتر و همچنین جاده لامرد به پارسیان به طول ۴۰ کیلومتر بین بخش معدن و صنایع معدنی و وزارت راه و شهرسازی اجرایی شده بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: