April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
برای اولین بار در تاریخ صنعت هوانوردی کشور به وقوع می پیوندد؛
کد خبر: ۳۳۴۷۹۲
۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
0
یکی از مدیران سازمان خصوصی سازی از ورود شرکت هواپیمایی کیش به فرابورس در شهریورماه خبر داد.
به گزارش پول نیوز، شرکت هواپیمایی کیش که از شرکت های زیرمجوعه سازمان منطقه آزاد کیش است، قصد دارد شهریورماه سهام خود را در بازار سرمایه واگذاری کند، این موضوع را معاون شرکت‌ها و قیمت‌گذاری بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی خبر داده است.

اوایل اسفندماه سال گذشته عضو هیات مدیره و معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش از آماده سازی کیش ایر برای واگذاری بخشی از سهام آن در بازار سهام خبر داده بود.

ناصر اخوندي اعلام کرده بود: در راستاي اجرای سیاست های اصل ۴۴ ، سهام کیش ایر به عنوان نخستین ایرلاین کشور در بورس عرضه خواهد شد که در این خصوص ساختار شرکت بر اساس استاندارد ها و چارچوب مقرراتی سازمان بورس و اوراق بهادار در حال اصلاح است.

وی عنوان کرده است: با ورود کیش ایر به بورس نخستین گام ورود صنعت هوایی به بازار سرمایه و بورس برداشته خواهد شد و خرسندیم که این پیشگامی از کیش ایر آغاز شده است.

حال امروز ابوالقاسم شمسی معاون شرکت‌ها و قیمت‌گذاری بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی از واگذاری هواپیمایی کیش در بازار سرمایه خبر داده و افزود: این شرکت پیشرفت خوبی برای واگذاری آن حاصل شده است. تاکنون نیز چهار جلسه بررسی پذیرش این شرکت در فرابورس برگزار شد و منتظر افزایش سرمایه این شرکت هستیم.

وی خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه که اتفاق بیافتد با توجه به اینکه سایر اقدامات به موازات آن پیش رفته است در شهریور ماه پذیرش و عرضه اولیه صورت می گیرد.

معاون شرکت‌ها و قیمت‌گذاری بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی نیز در لیست واگذاری قرار دارد، توضیح داد: ۲۰ درصد این شرکت متعلق به دولت است و سهام‌دار عمده آن بانک‌های ملی و صادرات هستند.

شمسی ادامه داد: با هماهنگی این دو بانک، جلساتی درخصوص پذیرش این شرکت انجام شد که پیشرفت‌های خوبی داشت و امیدواریم در شهریور یا مهر ‌پذیرش شود.

در واقع کیش ایر اولین شرکت هواپیمایی ایرانی است که سهام خود را وارد بازار سرمایه می کند و قدم بزرگی در جهت پیشرفت مجموعه و بورس برمی دارد.

هواپیمایی کیش، که با عنوان تجاری کیش ایر شناخته می‌شود یک شرکت هواپیمایی ایرانی است که در سال  ۱۳۷۰ در جزیره کیش تأسیس شد. این شرکت هم‌اکنون جز ۵ شرکت ایرانی عضو یاتا می‌باشد و گواهینامه آیوسا توسط این سازمان دریافت نموده‌ است.

شرکت هواپیمایی کیش با هدف توسعه فعالیت های جزیره زیبای کیش، از طریق برقراری ارتباط با مراکز استان‌های کشور و اتصال به کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس در سال ۱۳۷۰ تأسیس شد.
 
این شرکت پس از ثبت و دریافت مجوزهای قانونی به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش و در قالب یک شرکت سهامی خاص، فعالیت خود را از خرداد همان سال با دو فروند هواپیمای اجاره ای شروع کرد.
 
پس از طی دوره تأسیس و راه اندازی، از اواخر سال ۱۳۷۲ با تغییر استراتژی و رویکرد شرکت، به‌کارگیری متخصصان کارآزموده و رعایت اصل صرفه جویی و فعالیت مداوم سبب شد تا شرکت در مدت کوتاهی ضمن رفع مشکلات، به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در زمینه بازرگانی، عملیات، فنی، خدمات فرودگاهی و پشتیبانی دست یابد که تحقق چنین اموری، بستر مناسبی را در جهت رشد و سازندگی فراهم آورد.
 
اين شرکت درحال حاضر، با تمام خصوصيات و استانداردهاي لازم بين المللي، يکي از شرکت هاي عضو IATA (ياتا) و اولين شرکت داخلي دارنده گواهينامه IOSA (آيوسا) است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: