April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۴۹۵۳
۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
0
وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه تهدید هواپیمای مسافری توسط جنگنده‌های آمریکایی حرکتی تروریستی است، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری اعتراض خود را بابت این رفتار به سازمان بین‌المللی هوانوردی ارائه داده است و به لحاظ حقوقی بحث را تا محکومیت آمریکا ادامه می‌دهیم.
حرکت تروریستی آمریکا با تهدید هواپیمای مسافربری ماهان
به گزارش پول نیوز، محمد اسلامی درباره تهدید هواپیمای مسافری ایرانی توسط جنگنده‌های آمریکایی که روز گذشته رخ داد، اظهار داشت: این یک حرکت تروریستی است که از سوی دولت قانون ستیز و ظالم آمریکا انجام شده است؛ این یک تعرض بین المللی محسوب می‌شود و انتظاری غیر از این از دولت قانون ستیز آمریکا وجود ندارد.

وی ادامه داد: هواپیمای مسافری ما در مسیر و کریدور بین المللی تجاری در حال حرکت بوده است و تهدید جنگنده‌های آمریکایی غیرقانونی و غیر انسانی بوده است.

* پیگیری حقوقی تهدید هواپیمای مسافری را تا محکومت آمریکا ادامه می‌دهیم

وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری اعتراض خود را بابت این رفتار به سازمان هوانوردی بین‌المللی ارائه داده است و به لحاظ حقوقی بحث را تا محکومیت آمریکا ادامه می‌دهیم.

* لبنان و سوریه هم به ایکائو شکایت کنند

اسلامی در پاسخ به این سوال که چه زمانی کمیسیون بررسی سانحه توسط سازمان هواپیمایی کشوری سوریه تشکیل می‌شود؟ گفت: هنوز دقیقا مشخص نیست که این اتفاق در فضای سوریه یا لبنان رخ داده است، اما دولت‌های بنان و سوریه باید اعتراض خود را بابت این رفتار غیر انسانی آمریکا به سازمان جهانی هواپیمایی داشته باشند.

وی تأکید کرد: از سازمان جهانی هواپیمایی نیز انتظار است علیه این اقدام غیرانسانی کشور آمریکا بیانیه دهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: