April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۴۹۷۱
۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
0
روسیه در 2020 برای حمایت از اقتصاد آسیب‌دیده از همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی های ناشی از آن و همچنین سقوط قیمت نفت، 4 بار نرخ بهره را پایین آورده است.

بانک مرکزی روسیه نرخ بهره را ۴.۲۵ درصد کاهش داد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، بانک مرکزی روسیه در روز جمعه نرخ بهره را تا 4.25 درصد پایین آورد و اعلام کرد با توجه به تورم و کوچک شدن اقتصاد، احتمال کاهش بیشتر نرخ بهره وجود دارد.

روسیه در 2020 برای حمایت از اقتصاد آسیب‌دیده از همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی های ناشی از آن و همچنین سقوط قیمت نفت، 4 بار نرخ بهره را پایین آورده است. نفت اصلی‌ترین صادرات روسیه است.

الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه ضمن اعلام کاهش نرخ بهره گفت احتمال پایین تر رفتن این نرخ وجود دارد. وی اضافه کرد بانک مرکزی باید تاثیر کاهش های قبلی در نرخ بهره را بررسی کند.


پس از کاهش 9 تا 10 درصدی تولید ناخالص داخلی روسیه، بانک مرکزی این کشور انتظار دارد اقتصاد در سال جاری میلادی 4.5 تا 5.5 درصد کوچک شود و در 2021 روند رشد را آغاز کند. بانک مرکزی روسیه قبلاً کاهش 4 تا 6 درصدی را برای تولید ناخالص داخلی پیش بینی کرده بود.

انتظار می رود تورم در روسیه تا پایان سال جاری میلادی 3.7 تا 4.2 درصد باشد و در 2021 و 2022 روی 4 درصد ثابت شود.

اسبربانک، بزرگترین بانک روسیه، انتظار دارد بانک مرکزی نرخ بهره را تا 4 درصد کاهش دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: