April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۴۹۸۱
۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹
0
رئیس بانک مرکزی روسیه اعلام کرد این بانک مخالف ایده استفاده از منابع صندوق ثروت ملی برای مقابله با نوسانات قیمت نفت است.

بانک مرکزی روسیه با استفاده از صندوق ثروت ملی برای جبران نفت ارزان مخالفت کرد

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، رئیس بانک مرکزی روسیه در یک کنفرانس خبری در روز جمعه اعلام کرد این بانک مخالف ایده استفاده از منابع صندوق ثروت ملی برای مقابله با نوسانات قیمت نفت است. نفت مهمترین صادرات روسیه و اصلی ترین منبع درآمد این کشور است.

کرملین در این هفته اعلام کرد ولادیمیر پوتین به مقامات دستور داده طرح پشتیبانی از درآمدهای نفتی را دوباره بررسی کنند. روسیه دومین صادرکننده بزرگ نفت پس از عربستان است. این طرح در گذشته هم پیشنهاد شده بود ولی هیچ گاهی اجرایی نشد.

ماکسیم اورشکین، وزیر اقتصاد سابق روسیه و مشاور پوتین پیشنهاد داده بود بخشی از منابع صندوق ثروت ملی را برای پشتیبانی از قیمت نفت هزینه کنند. ثروت این صندوق در حال حاضر برابر با 173.5 میلیارد دلار است. این ثروت ملی با استفاده از درآمدهای نفتی دولت به وجود آمده است.

الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه گفت این طرح باید تا 30 جولای به پوتین عرضه شود ولی بانک مرکزی مخالف تقلید از مکزیک در سیاست های تأمینی یا استفاده از صندوق ثروت ملی برای این گونه فعالیت هاست.


وی اضافه کرد قوانین مالی فعلی روسیه به خوبی عمل می کنند. طبق این قوانین، اگر قیمت نفت بالاتر از 42 دلار در هر بشکه باشد، مازاد فروش آن به صندوق ثروت ملی راه می یابد.

تولیدکنندگان بزرگ دنیا از جمله روسیه توافق کرده‌اند به منظور افزایش قیمت نفت تولید خود را پایین بیاورند. همه گیری ویروس کرونا و کاهش تقاضای جهانی باعث شد قیمت نفت از 72 دلار در هر بشکه در ماه ژانویه به 16 دلار در ماه آوریل سقوط کند که پایین ترین رقم از 1999 بود.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: