April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
رییس اسبق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تشریح کرد:
کد خبر: ۳۳۵۰۸۴
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴
0
رییس اسبق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در واکنش به خبر تشکیل بورس املاک و اطلاعیه سازمان بورس درباره عرضه چند واحد تجاری در بازار فرعی بورس کالای ایران گفت: بازار سرمایه یکی از بهترین روش های جذب سرمایه است و تشکیل بورس املاک می تواند علاوه بر تامین نقدینگی مورد نیاز پروژه های ساختمانی، منجر به کاهش قیمت تمام شده مصالح ساختمانی شود.
تاثیر بورس املاک بر بازار مسکن
به گزارش پول نیوز، چندی پیش رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از تشکیل بورس املاک خبر داد که انتقادهای بسیاری را به همراه داشت اما روز گذشته خبر تصویب راه اندازی بورس پنجم با عنوان بورس املاک روی خروجی سایت ها قرار گرفت و عصر دیروز اطلاعیه پذیرش یک زمین و دو باب واحد تجاری برای عرضه در بازار فرعی بورس کالای ایران منتشر شد.

با این اطلاعیه می توان گفت راه اندازی بورس املاک رسما کلید خورده است و به گفته رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، سه گروه سهامداری بورس املاک، مستغلات و امتیازات با سرمایه ثبت ‌شده پنج‌هزار میلیارد تومانی تشکیل می شود که شامل 35 درصد تشکل‌های بخش خصوصی و تعاونی، 35 درصد نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی و 30 درصد نیز عامه مردم خواهند بود.

سید محمود فاطمی عقدا، رییس اسبق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و استاد دانشگاه در خصوص تشکیل بورس املاک و تاثیر آن بر بازار مسکن کشور در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز اظهار کرد: تشکیل بورس املاک اقدام خوبی است زیرا بازار سرمایه یکی از بهترین روش های جذب سرمایه برای پروژه ها است.

وی افزود: انجام خانه سازی و پروژه های بزرگ ساختمان سازی در این حوزه با استفاده از بورس املاک و جذب سرمایه های خرد مردم از روش های مناسب است بنابراین این بازار از طریق جذب سرمایه، بهترین راه برای تامین نقدینگی مناسب برای اجرای پروژه های ساختمان سازی خواهد بود.
 
بیشتر بخوانید:
 

چگونه ریسک‌های موجود در بازار سرمایه را مدیریت کنیم؟

تاثیر کاهش کارمزد معاملات در بازار سرمایه


فاطمی عقدا مطرح کرد: تشکیل بورس املاک می تواند منجر به کاهش قیمت تمام شده مصالح ساختمانی با توجه به تامین نقدینگی شود و اجرای پروژه های بزرگ و عرضه آنها در بورس، به سرمایه گذاران خرد این امکان را می دهد کسانی که سرمایه های اندکی دارند، از طریق بازار سرمایه و خرید سهام، در آینده ای نه چندان دور صاحب خانه شوند.

وی درخصوص تاثیر تشکیل بورس املاک در بلند مدت بر بازار مسکن هم گفت: تشکیل بورس املاک قیمت مسکن را در بلند مدت به ثبات می رساند و باعث مشارکت سرمایه های خرد مردم به جای دلالان در این بازار می شود. همچنین امکان مدیریت به شیوه مناسب و امکان ارایه پروژه های جذاب سرمایه گذاری در حوزه مسکن که به دنبال آن استقبال مردم را به همراه خواهد داشت، فراهم می شود. یعنی با تولید انبوه مسکن می تواند چه در حد نیاز کشور و چه در حوزه خرید و فروش، از تلاطم قیمت ها و جهش های غیرمعقول و غیرمنطقی جلو گیری کند.
 
گفتگو از: سحر گلی زاده
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: