رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفتگو با پول نیوز:
کد خبر: ۳۳۵۱۳۷
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
0
رئیس اتحادیه مشاوران املاک اظهار کرد: وارد کردن املاک در بازار سرمایه امکان پذیر نیست و جز دردسر هیچ سودی برای کشور نخواهد داشت.
تولیدی// منتشر نشود// ورود مسکن به بازار سرمایه آینده خوشایندی ندارد
به گزارش پول نیوز، چند سالی است که زمزمه‌هایی از تشکیل بورس مسکن در بازار سرمایه شنیده می‌شود و ححدود پنج سال سال پیش یعنی مرداد ماه ۹۴عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس و اوراق بهادار از تشکیل بورس مسکن و خرید و فروش املاک در بازار سرمایه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

با گذشت ۵ سال از خبر راه اندازی بورس مسکن این اتفاق رقم نخورد تا اینکه دوباره دیروز حسن قالیباف دبیر شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار از مصوبه یکصدوهشتادوهفتمین جلسه این شورا برای تأسیس بورس املاک، مستغلات و امتیازات در آینده نزدیک خبر داد.
راه‌اندازی بورس مسکن به اعتقاد برخی از کارشناسان بازار مسکن کمکی برای جذب سرمایه و رونق تولید و عرضه مسکن تلقی می‌شود و برخی دیگر آن را موازی با کار مشاوران املاک دانسته و معتقدند که مالکیت افراد را زیر سوال می‌برد.
 
در همین باره مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با بیان اینکه تشکیل بورس مسکن هیچ دردی از اقتصاد کشور دوا نمیکند، اظهار کرد: بازار مسکن مانند بازار طلا و فلز نیست که بتوان آن را در بازار سرمایه وارد کرد.

وی افزود: وارد کردن املاک در بازار سرمایه کار نشدنی است و جز دردسر هیچ سودی برای کشور نخواهد داشت و به شخصه بنده مخالف تشکیل بورس املاک در بازار سرمایه هستم.

قلی خسروی بیان کرد: تا به امروز، هیچ کشوری املاک خود را در بازار بورس وارد نکرده است، زیرا ساختمان‌ها با یکدیگر یکسان نبوده و نمی‌شود ساختمان‌ها را وارد این بازار کرد بنابراین ورود املاک به بازار سرمایه، آینده‌ای ندارد و فقط وقت هدر دادن است.

پیشتر نیز حسام عقبایی نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفته بود که در بورس مسکن باید مجری و متولی مشاوران املاک در سطح کشور باشند و اگر قرار باشد بورسی در بخش مسکن شکل گیرد این امر باید حتما زیر نظر مشاوران املاک بوده و در جهتی باشد که آن‌ها سازماندهی می‌کنند.
 
گفتگو از سحر گلی زاده
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: