کد خبر: ۳۳۵۲۳۵
۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
0
در حالی که نگرانی ها از افزایش موارد ابتلا به کرونا و احتمال افزایش نرخ تورم به دلیل اقدامات محرک اقتصادی موجب تقویت اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده، قیمت طلا در بالای رقم ۱۹۵۰ دلار تثبیت شده است.

ثبت قیمت 1953 دلاری طلا در بازار جهانی

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی ها از افزایش موارد ابتلا به کرونا و احتمال اقفزایش نرخ تورم به دلیل اقدامات محرک اقتصادی موجب تقویت اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده، قیمت طلا در بالای رقم 1950 دلار تثبیت شده است. اما در عین حال سرمایه گذاران منتظر نتیجه نشست فدرال رزرو آمریکا در اواخر امروز هستند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.24 درصد افت به 1953 دلار و 77 سنت رسید. روز سه شنبه قیمت فلز زرد ابتدا به بالاترین رقم تاریخ خود یعنی 1980 دلار و 57 سنت رسید، اما بعدا به دلیل برداشت سود سرمایه گذاران و تقویت نسبی ارزش دلار شاهد افت بود. قیمت طلا در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر با 0.16 درصد رشد به 1967 دلار رسید.


نرخ پایین بهره که سبب کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهای امنی نظیر بازار طلا می شود معمولا قیمت فلزات گرانبها را بالا می برد. در حال حاضر نرخ بهره در آمریکا در نزدیکی صفر درصد قرار دارد.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا دیروز با 0.7 درصد افزایش به 1243.12 تن رسید که نشان دهنده افزایش اشتیاق به سرمایه گذاری در بازار طلاست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: