کد خبر: ۳۳۵۳۸۹
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
0
سهام شرکت آمازون ۶۰ درصد در سال جاری میلادی افزایش یافته و به ثروت جف بزوس، بزرگترین سهامدار آن افزوده است.

صعود 60 درصدی سهام شرکت آمازون در اوج کرونا

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، شرکت آمازون اعلام کرد بیشترین سوددهی را در تاریخ 26 ساله خود ثبت کرده است. فروش آنلاین و کسب و کار موفق این شرکت در حمایت از بازرگانان دست سوم (بازرگانانی که نه تولید کننده هستند و نه کاربر) طی بحران همه گیری ویروس کرونا افزایش یافته است.

سهام آمازون، بزرگترین فروشنده آنلاین دنیا، 5 درصد افزایش یافته است.

در شرایطی که خرده‌فروشان سنتی مجبور شدند فروشگاه های خود را به خاطر تعطیلی های اعمال شده جهت مهار گسترش ویروس کرونا تعطیل کنند، شرکت آمازون 175 هزار نفر را طی ماه های اخیر استخدام کرده و تقاضا برای خدمات آن افزایش یافته است. شرکت آمازون اعلام کرد درآمد آن 40 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به 88.9 میلیارد دلار رسیده است.

آمازون پیش بینی کرده بود احتمالاً در سه ماهه دوم سال جاری میلادی سودی نداشته باشد چون باید حدود 4 میلیارد دلار برای تجهیزات حفاظتی جهت ایمنی کارکنانش و سایر هزینه های مربوط به بیماری کووید19 خرج می کرد. آمازون این هزینه ها را انجام داد ولی هنوز هم 5.3 میلیارد دلار سود داشت، یعنی دو برابر درآمد خالص آن در سال گذشته میلادی.

جف بزوس که شرکت آمازون را در جولای 1994 راه‌اندازی کرده بود و حالا ثروتمندترین مرد دنیاست، طی بیانیه ای گفت سه ماهه دوم سال جاری میلادی یک سه ماهه غیرعادی دیگر بود.

سهام شرکت آمازون 60 درصد در سال جاری میلادی افزایش یافته و به ثروت بزوس، بزرگترین سهامدار آن افزوده است.


فروش آنلاین 45 درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی افزایش یافته و به 45.9 میلیارد دلار رسیده است.


خدمات دیگر آمازون هم تقاضای بالایی پیدا کرده است چون شرکت ها طی بحران کرونا به دفاتر مجازی روی آورده اند. درآمد خدمات شبکه آمازون (AWS) بیست و نه درصد افزایش یافته و به 10.81 میلیارد دلار رسیده است.

سود فعالیت های آمازون در تجارت بین الملل هم افزایش یافته است که بیشتر مربوط به افزایش هزینه کرد مصرف کنندگان در اروپا و ژاپن طی همه گیری ویروس کرونا میشود.

این شرکت پیش‌بینی می‌کند فروش خالص آن در سه ماهه سوم سال جاری میلادی بین 87 تا 93 میلیارد دلار باشد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: