کد خبر: ۳۳۵۹۲۷
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
0
شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۳۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۰۵۰.۵۹ واحد بسته شد.

روز سبز بورس های آمریکا و اروپا

 

به گزارش پول نیوز به نقل از بلومبرگ، نوسانات بوجود آمده در بازار مالی بیش از هر چیز تحت تاثیر اختلاف بین دو کشور بزرگ اقتصادی است. وزارت خزانه داری آمریکا در اقدامی بی سابقه کری لام- فرماندار هنگ کنگ و شماری از دیگر مقامات ارشد این منطقه نظیر وزرای امنیت و دادگستری و رئیس پلیس سابق این منطقه و هم چنین مسئول امور هنگ کنگ و ماکائو در حزب کمونیست چین را تحریم و اعلام کرد دارایی های آن ها در محدوده قضایی خود را مصادره خواهد کرد. کری لام در واکنش به این تحریم گفته است که هیچ دارایی در آمریکا ندارد.

از سوی دیگر وزارت خارجه چین در واکنش به این اقدام آمریکا ۱۱ چهره سیاسی این کشور از جمله سناتور تد کروز، تام کاتن و مارکو روبیو را تحریم کرد. ژایو لی جان- سخنگوی وزارت خارجه این کشور در رابطه با این تصمیم گفت: در پاسخ به رفتار نادرست آمریکا تصمیم گرفتیم کسانی را که در قضیه هنگ کنگ رفتار خصمانه ای در پیش گرفته بودند تحریم کنیم.

از سوی دیگر به نظر نمی رسد کار ویروس کرونا با اقتصاد جهانی تمام شده باشد. سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در گزارشی پیش بینی کرد متوسط رشد اقتصادی کشورهای جهان تا پایان امسال به منفی شش درصد برسد که این وضعیت در صورت بروز موج دوم بدتر نیز خواهد شد و در این سناریو اقتصاد جهانی احتمالا ۷.۶ درصد کوچک تر خواهد شد.


در وال استریت، بیشتر شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۱.۰۱ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۲۷ هزار و ۷۰۷.۰۹ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۱۹ درصد افزایش تا سطح ۳۳۵۷.۷۴ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۴ درصد ریزش در سطح ۱۰ هزار و ۹۶۶.۷۳ واحدی بسته شد.


در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۳۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۰۵۰.۵۹ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۱ درصدی و ایستادن در سطح ۱۲ هزار و ۶۸۷.۵۳ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با صعود ۰.۴۱ درصدی در سطح ۴۹۰۹.۵۱ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۱.۲ درصد بالا رفت و به ۷۰۵۳.۹۰ واحد رسید.


در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افت ۰.۳۹ درصدی تا سطح ۲۲ هزار و ۳۲۹.۹۴ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۶۳ درصد پایین رفت و در سطح ۲۴ هزار و ۳۷۷.۴۳ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" صعود ۰.۳۶ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۷۲۴.۸۴ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۷۵ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۶۱۱۰.۲۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: