به گزارش پول نیوز، محمود دودانگه رییس هیات مدیره بیمه حافظ در گفتگو با خبرنگار پول نیوز بیان کرد: صنعت بیمه در کشور، تا رسیدن به جایگاه واقعی که باید در جامعه و اقتصاد قرار گیرد، فاصله بسیاری دارد؛ و برای آن که بیمههای زندگی در کشور جایگاه خود را پیدا کنند، باید در قدم اول در میان مردم فرهنگ سازی شود و بعد مجموعه متغیرهای اقتصادی، به سمت و سویی حرکت کند که مردم انگیزه لازم را برای خرید این نوع بیمه نامه داشته باشند.
وی افزود: در
صنعت بیمه محصولات متنوعی وجود دارد، اما این حجم از محصولات کافی نیست و باید محصولات متنوع تری طراحی و ارائه شود. محصولات بیمهای باید متناسب با نیازها و سلایق مردم باشد همچنین مردم با خرید این محصولات احساس کنند که نیازشان برآورده میشود.
رییس هیات مدیره بیمه حافظ عنوان کرد: شرکتهای بیمه و همچنین صنعت بیمه باید شرایطی را ایجاد کنند که مردم احساس کنند با خرید این بیمه نامه به رفاه رسیده اند و بخشی ار
ریسک خود را پوشش داده اند.
دودانگه مطرح کرد: تا زمانی که از یک طرف سیاستهای اقتصادی در کشور، از طرف دیگر محصولات و تنوع آنها به اندازه کافی نیست، حتی اگر
فرهنگ سازی هم شود ممکن است این شکاف عمیقتر شود.
وی ابراز کرد: فروش این نوع بیمه نامهها متناسب با رشدی است که در کشورهای پیشرفته حاصل شده است و نمیتوان این انتظار را داشت که کشور ما هم مانند کشورهای پیشرفته دیگر باشد.
رییس هیات مدیره بیمه حافظ خازطر نشان کرد: فروش بیمه نامه در ایران به متغیرهای مختلفی بستگی دارد که این متغیرها، سیاستهای اقتصادی و طراحی محصولات، اقدامات و تلاشهایی است که در صنعت بیمه با توجه به نیازهای مردم صورت میگیرد اما سطح رفاه مردم باید افزایش یابد که بتوانند
بیمه نامه خریداری کنند.
گفتگو از سحر گلی زاده