April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۶۰۱۹
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
0
داده های وزارت اقتصاد ژاپن نشان داد که عمدتاً به دلیل رکود صادرات و کاهش تقاضای خارجی درپی شیوع ویروس کرونا، این کشور کمترین مازاد حساب جاری خود را طی پنج سال اخیر در ماه ژوئن ثبت کرد.

ژاپن کمترین مازاد حساب جاری خود را طی5سال اخیر ثبت کرد

به گزارش  پول نیوز  به نقل از رویترز، داده های وزارت اقتصاد ژاپن امروز (سه شنبه) نشان داد که عمدتا به دلیل رکود صادرات و کاهش تقاضای خارجی درپی شیوع ویروس کرونا، این کشور کمترین مازاد حساب جاری خود را طی پنج سال اخیر در ماه ژوئن ثبت کرد.

 

یک مقام وزارت اقتصاد ژاپن اعلام کرد که مازاد حساب جاری این کشور 167.5 میلیارد ین (1.58 میلیارد دلار) یعنی کمترین میزان ماهانه از ژانویه سال 2015 بود.

 

این در حالی است که پیش بینی متوسط برای مازاد حساب جاری 110 میلیارد ین می باشد و در مقایسه این رقم در ماه مه 1.177 تریلیون ین بوده است.

 

بر اساس این گزارش، تراز حساب جاری ژاپن، بدون وقفه به مدت شش سال مازاد ماهانه خود را حفظ کرده است.

 

صادرات این کشور به میزان 25.7 درصد در ماه ژوئن نسبت به سال گذشته سقوط کرده، که با کاهش شدید صادرات خودرو و قطعات آن به ایالات متحده ضربه سختی را متحمل شده است. این رقم اندکی کمتر از کاهش سالانه 28.9 درصدی صادرات در ماه مه بود.

 

در پی کاهش سالانه 27.7 درصدی واردات ژاپن در ماه مه، واردات سالانه به میزان 14.4 درصد در ماه ژوئن کاهش یافت. در نتیجه کسری تجاری در ماه ژوئن به 157.7 میلیارد ین رسید.

 

داده ها نشان می دهد با کاهش 99.9 درصدی تعداد گردشگران خارجی به دلیل محدودیت های کرونایی، کسری تراز حساب مسافرتی در ماه ژوئن به 157.7 میلیارد ین رسیده است.

 

کاهش تقاضای خارجی نگرانی ژاپن درباره رکود طولانی مدت در این کشور که سومین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می شود را برانگیخته است، به طوری که برخی از تحلیلگران پیش بینی می کنند که تأثیر بحران کووید-19 بر شرکت ها و خانوارها تا سال آینده ادامه خواهد یافت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: