کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:
کد خبر: ۳۳۶۰۶۹
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۰
0
وقفه‌های طولانی و مشکلات سیستمی ورود حوزه‌های خرید و فروش در مدت زمان بیست دقیقه تا نیم ساعته راهکار دیگری به جز اخذ ناخواسته تصمیم ۲ زمانه شدن معاملات بورس را باقی نگذاشته بود.
اجبار بازار به اخذ تصمیم زمان بندی معاملات
به گزارش پول نیوز، فردین آقابزرگی، مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه در خصوص ۲ زمانه شدن معاملات بورس گفت:برخی تصمیمات خاص بنا به شرایط و در جهت هدایت فضای معاملاتی اتخاذ شده که یک نوع استراتژی به حساب می‌آید و گاهی ممکن است به دلیل محدودیت تصمیمی گرفته شود، در خصوص طرح پیشنهادی ساعت بندی معاملات بازار سرمایه بحث اجبار وجود داشت که برای جلوگیری از ایجاد وقفه در روند معاملات چاره‌ای جز قسمت بندی نبود.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: البته فضای ایجاد شده به نظر مناسب نیست چرا که در یک محیط اقتصادی زمینه برای ایجاد شبهات و فرصت استفاده از نوسانات بازار سوال برانگیز خواهد شد، اما؛ نبود زیرساخت و امکانات کافی چاره‌ای به جز اخذ این تصمیم و اجرای روش مذکور را باقی نگذاشته بود.

وی افزود: وقفه‌های طولانی و مشکلات سیستمی ورود حوزه‌های خرید و فروش در مدت زمان بیست دقیقه تا نیم ساعته راهکار دیگری به جز اخذ ناخواسته این تصمیم را باقی نگذاشته بود.

آقابزرگی در پایان اضافه کرد: بهترین مدل اجرای "چرخشی بودن" آن هاست که با نبود امکانات زیرساختی مناسب، حداقل متعادل‌تر به نظر می‌رسد.

علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران نیز در این باره با اشاره به ۲ زمانه شدن معاملات بورس از شنبه آتی، اظهار کرد: از هفته آینده سهام صنایع مختلف در دو زمان ۸:۳۰ تا ۱۱ و ۱۱ تا ۱۳ هرروز کاری معامله خواهند شد. عمده معاملات گروه‌ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱ و گروه صنایع بزرگ نیز از ساعت ۱۱ تا ۱۳ انجام می‌شود البته از روز قبل اطلاع‌رسانی در خصوص صنایع مشخص و بازه زمانی معاملات صورت می‌گیرد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: