علی حیدری در گفتگو با پول نیوز؛
کد خبر: ۳۳۶۰۸۴
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
0
یک کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: ورود دارا دوم به بازار سرمایه، مسکن خوبی برای شرایط فعلی اقتصاد کشور است.
در بازار سرمایه، سرمایه مردم ذوب نمیشود
به گزارش پول نیوز، پس از مشارکت ۳.۵ میلیون نفری در نخستین صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) که با نماد دارا یکم در بورس قابل معامله شده است، دومین صندوق ETF در راه است. قرار است دومین ETF دولتی که متشکل از شرکت‌های پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران است، در ماه آینده عرضه شود.
 
در همین رابطه علی حیدری، کارشناس بازار در گفتگو با خبرنگار پول نیوز در خصوص عرضه دارا دوم در بازار سرمایه اظهار کرد: عرضه دارا دوم در بازار بورس با تمام نقض‌هایی که دارد، اما همچنان مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در شرایط فعلی بازار سهام تنها بازاری است که می‌توان در آن، به اندازه تورم و یا بیشتر از آن به سود رسید و این نوعی تفاهم نانوشته میان مردم و دولت است.

حیدری عنوان کرد: بازار سرمایه در مقابل نرخ تورم رشد داشته است و با توجه به افزایش نرخ تورم در کشور، دارایی مردم در این بازار ذوب نشده است. 

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: ورود دارا دوم به بازار سرمایه، مسکن خوبی برای شرایط فعلی اقتصاد کشور است. این دولت با وجود تمام نقض‌هایی که دارد، کمبود نقدینگی خود را با استقراض از بانک مرکزی جبران نمی‌کند و به فروش دارایی‌ها روی آورده است.

وی اظهار کرد: در وهله اول عرضه دارا دوم، با ضعف نرم افزاری بازار سهام روبه رو است و مرحله دوم، عدم توافق در لایه‌های دولت است و با افزایش قیمت نفت که این روز‌ها شاهد هستیم، به نظر می‌رسد که وزارت نفت مصمم شده است که به هر طریقی، مشکل نقدینگی کشور را با افزایش قیمت نفت جبران کند.

حیدری در ادامه ابراز کرد: اگر فروش این اموال در کشور سبب ایجاد طرح‌های عمرانی شود و یا اینکه دولت بتواند در حیطه اقتصادی رونق ایجاد کند، بسیار خوب و به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.
 
 
گفتگو از سحر گلی زاده
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: