April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۶۱۶۴
۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
0
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به عمر بالای ناوگان حمل و نقل هوایی کشور، گفت: از ۳۰۰ هواپیما موجود تنها ۱۴۰ فروند (۴۶.۶) فعال است.
۴۶ درصد ناوگان هوایی مسافری کشور فعال است
به گزارش پول نیوز، رحمت الله فیروزی پوربادی با اشاره به مشکلات حمل و نقل هوایی کشور، اظهار کرد: صنعت هوایی کشور جزء صنایعی است که بیشتر تحریم‌ها علیه آن وضع شده است، همین مسائل و اقدامات موجب شده که ما نتوانیم هواپیما‌های جدید را خریداری کرده و به نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی اقدا کنیم.

وی افزود: طی ۲ دهه اخیر هر هواپیمایی که وارد کشور شده به جزء برخی موارد اخیر، هواپیما‌های دست دوم و کارکرده بوده که این مسئله تحت تأثیر تحریم‌های گسترده دشمنان علیه کشورمان بوده است.

وی با بیان اینکه قطعا نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور بسیار ضروری است، افزود: البته شرکت‌های هواپیمایی به دلیل تحریم و مشکلات دیگر نتوانسته اند اقدام به خرید هواپیما کنند و این مسئله موجب افزایش عمر ناوگان حمل و نقل هوایی کشور شده است.

فیروزی افزود: اگر بتوانیم در راستای تقویت شرکت‌های هواپیمایی اقدام کرده و دولت در این حوزه به عنوان یک عرصه بسیار مهم سرمایه گذاری کند، قطعا صنعت هوانوردی کشور مسیر رشد به خود خواهد گرفت.

وی گفت: بر اساس آمار‌ها ایرلاین‌ها حدود ۳۰۰ هواپیما تحت تملک دارند، اما از این میزان تنها حدود ۱۴۰ هواپیما در خط پروازی مشغول به فعالیت هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: شیوع بیماری کرونا آسیب بسیاری به صنعت هوایی کشور وارد کرده که باید در راستای حمایت از ایرلاین‌ها و فعالان این حوزه گام‌های بلندی برداشته شود.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: