April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۶۲۲۳
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
0
هفت شرکت بزرگ نفت دنیا ۸۷ میلیارد دلار از ارزش سرمایه های نفت و گاز خود را طی ۹ ماه گذشته به خاطر سقوط قیمت انرژی در نتیجه همه گیری ویروس کرونا از دست دادند.

شرکت های  بزرگ نفت دنیا ۸۷ میلیارد دلار از ارزش سرمایه خود را از دست دادند

به گزارش  پول نیوز به نقل از اویل پرایس، هفت شرکت بزرگ نفت دنیا 87 میلیارد دلار از ارزش سرمایه های نفت و گاز خود را طی 9 ماه گذشته به خاطر سقوط قیمت انرژی در نتیجه همه گیری ویروس کرونا از دست دادند.

 

شرکت‌های چورون، شل، بریتیش پترولیوم، توتال، رپسول، انی و ایکویینر تنها در سه ماه گذشته 55 میلیارد دلار از ارزش سرمایه های خود را از دست داده اند.

 

بسیاری از این شرکت‌ها ضرر و زیان خود را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی اعلام کردند یعنی زمانی که تقاضای جهانی نفت 20 درصد به خاطر تعطیلی های ناشی از همه گیری ویروس کرونا پایین آمده بود. به جز شرکت اکسون آمریکا، سایر شرکتهای های بزرگ نفت ارزش سرمایه های نفت و گاز خود را به خاطر کاهش قیمت نفت پایین آوردند.

 

شرکت شل اعلام کرد 16.8 میلیارد دلار از سرمایه های خود را از دست داده است. شرکت توتال هم 8.1 میلیارد دلار ضرر و زیان ثبت کرد که 7 میلیارد دلار آن مربوط به شن‌های نفتی کانادا می‌شود.

 

شرکت چورون هم پنج میلیارد دلار ضرر و زیان اعلام کرد. این شرکت بدترین نتایج فصلی را طی سه دهه گذشته به دست آورده بود.

 

بریتیش پترولیوم هم سود سهام خود را نصف کرد و قرار است تولید نفت و گاز خود را 40 درصد تا 2030 پایین بیاورد. این کاهش تولید بخشی از استراتژی این شرکت در تبدیل شدن به یک شرکت یکپارچه انرژی به جای یک شرکت نفت بین المللی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: