April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۶۳۸۳
۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
0
شرکتهای سراسر جهان فعالانه به دنبال متنوع کردن زنجیره‌ های عرضه خود در بحبوحه درگیری تجاری چین و آمریکا و همه‌گیری ویروس کرونا هستند و هند با معرفی محرکهای مالی توانسته برخی از این شرکتها را جذب کند.

شکست چین با تغییر زنجیره های عرضه برای هند یک پیروزی خواهد بود

به گزارش پول نیوز  به نقل از بلومبرگ، به نظر می رسد آخرین محرک‌های هند برای جذب کسب و کارهای خارجی و بیرون رفتن آنها از چین موثر بوده است. شرکتهای مختلف از سامسونگ الکترونیکس گرفته تا اپل برای سرمایه گذاری در این کشور جنوب آسیا تمایل نشان داده اند.

 

دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند، در ماه مارس محرکهایی اعلام کرد که شرکت های تولید وسایل الکترونیکی طبق آن می‌توانند 4 تا 6 درصد از فروش فزاینده خود را طی 5 سال آینده دریافت کنند. به این ترتیب حدود 24 شرکت قول 1.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای ایجاد کارخانه های تلفن همراه را در این کشور داده اند.

 

علاوه بر شرکت سامسونگ، شرکت‌های فاکسون، ویسترون و پگاترون هم تمایل خود را اعلام کرده اند. هند محرک های مالی مشابهی را برای کسب و کارهای مربوط به داروسازی هم اعلام کرد و قصد دارد بخش های دیگری مثل خودرو، منسوجات و کارخانه های فرآوری مواد غذایی را هم پوشش دهد.

 

در شرایطی که شرکتهای سراسر جهان فعالانه به دنبال متنوع کردن زنجیره‌ های عرضه خود در بحبوحه درگیری تجاری چین و آمریکا و همه‌گیری ویروس کرونا هستند، هند هنوز نتوانسته موفقیت چشمگیری به دست آورد، علی‌رغم اینکه این کشور باز کردن فروشگاه برای کسب و کارها را ارزانتر کرده است. طبق آخرین تحقیقات استاندارد چارترد، ویتنام هنوز هم محبوب ترین مقصد برای شرکتهای بزرگ دنیاست و پس از آن کامبوج، میانمار، بنگلادش و تایلند قرار دارند.

 

به گفته اقتصاددان ها، هند فرصت بزرگی برای سرمایه گذاری زنجیره های عرضه در کشورش در میان مدت دارد. هدف از این برنامه‌ها افزایش سهم تولید در تولید ناخالص داخلی هند است.

 

دولت هند انتظار دارد برنامه های مربوط به شرکت‌های الکترونیکی به تنهایی باعث تولید 153 میلیارد دلار کالا طی 5 سال آینده در این کشور شود و یک میلیون شغل به طور مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کند.

 

این شرایط درست مطابق با هدف مودی برای افزایش سهم تولید در اقتصاد هند از 15 درصد فعلی تا 25 درصد است. دولت مودی مالیات بر شرکت‌ها را به پایین‌ترین رقم در آسیا رسانده تا بتواند سرمایه‌های گذاری‌های جدید را جذب کند. اقتصاد هند به سمت اولین رکود خود طی بیش از چهار دهه گذشته پیش می رود.

منبع:تسنیم

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: