April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۶۵۸۱
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
0
مدیرکل صنایع تبدیلی و غذایی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اولویت وزارت جهاد کشاورزی توسعه زنجیره به ویژه فرآوری گیاهان دارویی از صفر تا صد است.

توسعه زنجیره فرآوری گیاهان دارویی اولویت وزارت جهاد کشاورزی

 

به گزارش پول نیوز ، چنگیز اسفندیاری افزود: حدود ۲۲۰ هزار تن گشنیز در دنیا کشت می‌شود که ۶۰ درصد آن متعلق به روسیه است و یک دهم آن معادل ۲۰ هزار تن در ایران تولید می‌شود.

وی گفت: در شهرستان نهاوند هر سال حدود ۲ هزار هکتار گیاه گشنیز کشت می‌شد که عملکرد ۲.۲ دهم تن در هکتار دارد، اما امسال به علت افزایش قیمت، کشاورزان این منطقه چهار هزار هکتار بیشتر کشت کردند.

آقای اسفندیاری افزود: تولید گشنیز نهاوند از چهار هزار تن به ۱۲ هزار تن افزایش یافته است.

مدیرکل صنایع تبدیلی و غذایی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با بزرگترین تولیدکننده مالت نهاوند و سازمان اتکا برای ایجادکارخانه تولید اسانس گشنیز و چرخه فرآوری صفر تا صد این گیاه دارویی در نهاوند مذاکراتی انجام داده ایم.

وی گفت: ایجاد این کارخانه ۵ تا ۱۰ میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز دارد و لازم است بخش خصوصی در این زمینه سرمایه گذاری کند چراکه دولت این سرمایه گذاری را انجام نمی‌دهد.

 

مدیرکل صنایع تبدیلی و غذایی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: برای سرمایه گذار مشوق‌هایی مانند تسهیلات ارزان قیمت، تسهیلات توسعه روستایی، تسهیلات تبصره ۱۸ و تسهیلات ارزی در نظر گرفته ایم و هیچ محدودیتی برای پرداخت این تسهیلات به سرمایه گذار در این زمینه نداریم البته به شرط اینکه خام فروشی نشود یا فقط بسته بندی بوجاری نکنند.

وی گفت: راهبرد وزارت جهاد کشاورزی در منطقه نهاوند تشویق کشاورزان به کشت دانه‌های روغنی است و بر این اساس بزرگترین کارخانه روغن کشی را در نهاوند ایجاد کرده ایم.

مدیرکل صنایع تبدیلی و غذایی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در کشور اسانس‌های روغنی در برخی از محصولات یک کیلوگرم از سه و نیم تن استحصال می‌شود افزود: اولویت وزارت جهاد کشاورزی توسعه زنجیره به ویژه فرآوری گیاهان دارویی از صفر تا صد است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: