April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۶۵۸۹
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
0
ارزش پوند برای پنجمین روز پیاپی افزایش یافت و به ۱.۳۲۶۵ دلار رسید. به این ترتیب ارز انگلیس توانست ضعف خود در برابر دلار در سال جاری میلادی را جبران کند.

ارزش پوند برای پنجمین روز پیاپی افزایش یافت

به گزارش پول نیوز به نقل از بلومبرگ، ارزش پوند برای پنجمین روز پیاپی افزایش یافت و شکست آن در برابر دلار در سال جاری میلادی را جبران کرد.

 

ارزش پوند 0.2 درصد بالا رفته و به 1.3265 دلار رسیده است. شاخص دلار بلومبرگ حدود 10 درصد از اواخر ماه مارس کاهش یافته است یعنی زمانی که فدرال رزرو آمریکا برای تامین نقدینگی دلار در بازار جهانی آسیب دیده از ویروس کرونا اقدام کرد.

 

جیمز اتی، یک مدیر مالی در موسسه سرمایه گذاری ابردین استاندارد گفت:«دلار خودش مسئول افزایش پوندارزش پوند است. پوند هنوز هم ارزان است. همه با مشکلاتی مواجه هستند و مشکل برخی بسیار بزرگتر است ولی به نظر می‌رسد عملکرد جامعه اقتصادی انگلیس بهتر از بقیه باشد».

 

ارزش پوند در ماه مارس به پایین‌ترین رقم طی سه دهه گذشته رسید و حالا این یک موفقیت قابل ملاحظه برای این ارز است. علی رغم بیرون رفتن انگلیس از اتحادیه اروپا بدون بسته شدن یک قرارداد تجاری، جریان بالای دلار باعث افزایش ارزش ارز این کشور شده است.

 

سایر ارزها در گروه 10 ارز برتر دنیا، زودتر از اینها در سال جاری میلادی ضعف خود در برابر دلار را جبران کرده بودند. یورو و دلار استرالیا حالا با ارزش تر از دلار آمریکا هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: