کد خبر: ۳۳۶۶۰۱
۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۰
0
ژاپن در ۷ ماه اول سال جاری میلادی ۷۴.۹ میلیون تن نفت خام از طریق دریا وارد کرده است که ۱۳ درصد نسبت به ۸۶ میلیون تنی که در همین دوره در ۲۰۱۹ وارد شد کمتر است.

واردات نفت ژاپن از آمریکا در سال میلادی کاهش چشمگیری داشته

به گزارش  پول نیوز  به نقل از هلنیک شیپینگ نیوز، واردات نفت خام ژاپن طی چند سال گذشته به طور یکنواخت رو به کاهش بوده است. شرکت کشتیرانی بانچرو کوستا در آخرین گزارش هفتگی خود اعلام کرد ژاپن یکی از بزرگترین مصرف کنندگان نفت جهان است که به خاطر تولید ناچیز داخلی، به شدت بر واردات تکیه می کند. ولی دو دهه رشد پایین اقتصادی و مسن شدن و پایین آمدن جمعیت به علاوه افزایش کارآمدی انرژی باعث کاهش یکنواخت واردات نفت خام این کشور شده است.

 

واردات نفت خام ژاپن 5.4 درصد در کل سال 2018 کاهش داشت و به 149.2 میلیون تن رسید. این رقم 2.3 درصد دیگر در 2019 پایین آمد و به 145.8 میلیون تن رسید. ژاپن از جمله کشورهایی بود که توانست به خوبی همه‌گیری ویروس کرونا را کنترل کند. ولی تأثیر همه گیری این ویروس بر اقتصاد ژاپن بسیار قابل ملاحظه بوده است، مخصوصاً از نظر کاهش تقاضا برای صادرات این کشور.

 

طبق گزارش بانچرو کوستا، ژاپن در 7 ماه اول سال جاری میلادی 74.9 میلیون تن نفت خام از طریق دریا وارد کرده است که 13 درصد نسبت به 86 میلیون تنی که در همین دوره در 2019 وارد شد کمتر است.

 

این شرکت اعلام کرد شرایط واردات از ماه مه رو به وخامت گذاشته است. واردات نفت خام ژاپن در ماه مه سال جاری میلادی تا 10.1 میلیون تن کاهش یافت که 12.9 درصد کمتر از ماه آوریل و 17.4 درصد کمتر از همین ماه در سال گذشته بود. واردات ژاپن در ژوئن کاهش بیشتری یافت و به 7.3 میلیون تن رسید یعنی 27.2 درصد کمتر از ماه قبل و 33.3 درصد کمتر از همین ماه در سال گذشته. واردات نفت ژاپن در جولای یک افزایش نسبی داشت و به 9.3 میلیون رسید. این رقم 27.2 درصد بیشتر از ماه قبل بود ولی هنوز هم 25.5 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت.

 

ژاپن همواره به واردات از خاورمیانه وابسته بوده است. 91.5 درصد از واردات نفت ژاپن در 7 ماه اول سال جاری میلادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت گرفته است. واردات این کشور از عربستان 11.4 درصد در این مدت نسبت به سال قبل کاهش داشت و به 28.8 میلیون تن رسید، در حالی که سال گذشته برابر با 32.2 میلیون تن بود. عربستان سعودی در حال حاضر 38.4 درصد از واردات نفت ژاپن را تشکیل می دهد.

 

واردات نفت ژاپن از آمریکا در سال جاری میلادی کاهش چشمگیری داشته و 77 درصد در 7 ماه ابتدایی سال جاری نسبت به 2019 پایین آمده است. ژاپن در این دوره تنها 0.6 میلیون تن نفت از آمریکا وارد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: