کد خبر: ۳۳۶۶۸۷
۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱
0
چین ماه آینده ۳۷ میلیون بشکه نفت خام از آمریکا تحویل می گیرد. ای کشور موظف است طبق قرارداد تجاری که در سال گذشته بسته شده، ۱۸.۵ میلیارد دلار انرژی در سال جاری میلادی و ۳۳.۹ میلیارد دلار در سال آینده از آمریکا خریداری کند.

چین 37 میلیون بشکه نفت خام را از آمریکا تحویل می گیرد

به گزارش پول نیوز به نقل از اویل پرایس، چین نفتکش هایی را اجاره کرده که می توانند 37 میلیون بشکه نفت خام را در ماه آینده از آمریکا تحویل بگیرند. با وجود درگیری های اخیر بین آمریکا و چین، واردات این مقدار نفت برای چین یک رکورد است و طبق الزامات قرارداد تجاری که در سال گذشته بسته شده صورت می‌گیرد.

 

چین موظف است 18.5 میلیارد دلار انرژی در سال جاری میلادی و 33.9 میلیارد دلار در سال آینده از آمریکا خریداری کند. این محموله ها محصولات متفاوتی از نفت خام و گاز طبیعی مایع گرفته تا زغال‌سنگ و محصولات نفتی را شامل می شوند. ولی همه گیری ویروس کرونا تقاضا برای این محموله های انرژی را از بین برده و تعهد چین به قرارداد را سخت‌تر کرده است.

 

حتی قبل از آغاز هم گیری ویروس کرونا هم در مورد توانایی چین برای خرید تمام مقدار انرژی که در قرارداد توافق شده، تردید وجود داشت. با این وجود، کل واردات نفت خام چین در نیمه اول سال جاری میلادی بیشتر از همین دوره در 2019 بوده است. متوسط واردات نفت چین در این مدت 10.75 میلیون بشکه در روز بوده که 10 درصد بیشتر از همین زمان در سال گذشته است.

 

طبق گفته تحلیلگران ریفینیتیو ایکون، واردات نفت چین از آمریکا هم تا 5 میلیون تن افزایش یافته که معادل بیش از یک میلیون بشکه در روز است. این رقم نسبت به سال گذشته بالاتر است ولی از مقدار نفتی که چین طبق قرارداد برای خرید از آمریکا در سال جاری میلادی متعهد شده کمتر است.

 

چین از ماه ژوئن تنها 5 درصد معادل یک میلیارد دلار از محصولات انرژی آمریکا را طبق قرارداد تجاری خریداری کرده است که شامل نفت خام، گاز طبیعی مایع و زغال سنگ متالورژی می شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: