April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۶۷۰۵
۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵
0
روند بهبود اقتصاد اروپا از رکود ایجاد شده توسط همه‌گیری ویروس کرونا در این ماه متوقف شده است که نتیجه اعمال دوباره محدودیتها به خاطر اوج دوباره همه گیری ویروس کروناست.

به گزارش پول نیوز به نقل از راشاتودی، تحقیقات جدید آی اچ اس مارکت نشان می‌دهد روند بهبود اقتصاد اروپا از رکود ایجاد شده توسط همه‌گیری ویروس کرونا در این ماه متوقف شده است چون برخی محدودیتهای مربوط به انتشار این ویروس دوباره اعمال شده اند.

 

شاخص مدیران خرید آی اچ اس مارکت که بر اساس نظرسنجی از 5000 شرکت در 19 کشور منطقه یورو به دست آمده و مقیاس خوبی برای اندازه گیری سلامت اقتصادی کشورها است، تا 51.6 کاهش یافته است. این رقم در ماه جولای برابر با 54.9 بود. مرز 50 جدا کننده رکود از رشد است.

 

اندرو هارکر، مدیر اقتصاد موسسه سرمایه گذاری آی اچ اس مارکت، عقیده دارد رونق اقتصادی منطقه یورو سرعت خود را در ماه اوت از دست داده است که نتیجه ضعف تقاضا به خاطر همه‌گیری ویروس کروناست. وی اضافه کرد بهبود اقتصادی اروپا تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به این ویروس در بخش‌های مختلف منطقه یورو قرار گرفته است.

 

افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در برخی کشورهای اروپایی مثل آلمان و اسپانیا باعث شده دولت در این کشورها دوباره محدودیتهای سفر وضع کند و محدودیت های قرنطینه را در برخی بخش ها اعمال نماید. شرکت های اروپایی برای ششمین ماه متوالی نیروی کار خود را کاهش داده اند. بیشترین تعدیل نیرو ها در بخش تولید کارخانه ای صورت گرفته است.

 

 

شاخص آی اچ اس مارکت برای کسب و کارهای جدید تا 51.4 کاهش یافته است. این رقم قبلاً 52.7 بود. اقتصاددان‌ها شاخص مدیران خرید برای بخش خدمات را بیش از حد انتظار پایین آورده و 50.1 اعلام کرده اند در حالیکه قبلاً 54.7 گزارش شده بود. شاخص اشتغال هم از 47.9 تا 47.5 پایین آمده است.

 

هارکر گفت:« منطقه یورو در یک دو راهی قرار گرفته است. رشد اقتصادی در این منطقه طی ماه های آینده یا دوباره افزایش می یابد و یا به خاطر محدودیت های ایجاد شده در همین سطح پایین باقی می ماند».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: