کد خبر: ۳۳۶۷۴۲
۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰
0
موسسه اعتبارسنجی فیچ ریتینگز امتیاز اعتباری ترکیه را تا -BB پایین آورده است یعنی سه سطح کمتر از درجه سرمایه گذاری.

امتیاز اعتباری ترکیه منفی شد

به گزارش پول نیوز  به نقل از بلومبرگ، موسسه اعتبارسنجی فیچ ریتینگز دورنمای اقتصاد ترکیه را از حالت تعادل تا محدوده منفی پایین آورد که نشان می دهد عواملی مانند خالی شدن ذخایر ارز خارجی و اعتبار ضعیف سیاست پولی خطرات مالی را شدیدتر کرده است.

 

این شرکت اعتبار سنجی تایید کرد امتیاز اعتباری ترکیه تا -BB پایین آمده است یعنی سه سطح کمتر از درجه سرمایه گذاری. ترکیه در حال حاضر با برزیل، اردن و ارمنستان هم رتبه است.

 

موسسه فیچ اعلام کرد مداخلات ارزی مخصوصاً ذخایر ارز خارجی وکاهش نرخ واقعی بهره باعث ضعیف شدن اعتبار سیاست‌های پولی و تغییر دورنمای اقتصاد ترکیه شده است

 

ذخایر ارز خارجی بانک مرکزی ترکیه بسیار کاهش یافته است و نرخ بهره در این کشور کمتر از حد تورم است.

 

طبق نظرسنجی از 23 اقتصاددان که در ماه گذشته انجام شد، انتظار می رود اقتصاد 750 میلیارد دلاری ترکیه 4 درصد در سال جاری میلادی کوچک شود. تعطیلی های اعمال شده جهت مهار گسترش همه گیری ویروس کرونا، کسب و کار در سراسر ترکیه و همچنین زنجیره های جهانی عرضه را مختل کرده است.

 

موسسه فیچ طی گزارشی که در ماه جولای منتشر شد اعلام کرد کاهش ذخایر ارز خارجی باعث ضعیف شدن اعتبار سیاست پولی شده است و نرخ بهره منفی، خطر فشارهای خارجی را افزایش داده است.

 

ذخایر ارز خارجی ترکیه تا 45.4 میلیارد دلار کاهش یافته است. این ذخایر در پایان سال گذشته میلادی برابر با 81.2 میلیارد دلار بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: