عملکرد بورس در ۲ شهریور ۹۹؛
کد خبر: ۳۳۶۸۰۷
۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
0
در پایان معاملات امروز ۲ شهریور ۹۹، شاخص کل با افتی ۳٫۷ درصدی به کانال یک میلیون و ۶۶۰ هزارتایی سقوط کرد و ارزش کل معاملات نیز ۳۰ درصد کم شد.
ریزش بی سابقه ۶۵ هزار واحدی شاخص بورس رقم خورد
به گزارش پول نیوز، در پایان معاملات امروز شهریور ۹۹، شاخص کل بورس تهران با افتی ۶۵ هزار واحدی (۳.۷۷ درصدی) ضمن سقوط به سطح یک میلیون و ۶۶۲ هزارتایی به پایین‌ترین مقدار خود از ۱۵ تیرماه رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز حدود ۲ درصد کاهش داشت.

در جریان معاملات امروز بیش از ۷۳۶ هزار معامله در بورس انجام شد که طی آن حدود ۶ میلیارد سهم با ارزشی معادل ۹ هزار میلیارد تومان دادوستد شد. این در حالی بود که ارزش معاملات روز گذشته حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان به ثبت رسیده بود. ارزش کل معاملات فرابورس نیز امروز بیش از ۳۵ درصد کاهش داشت و به حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال رسید.

در معاملات امروز بورس نماد‌های فارس، شستا و فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند و در فرابورس نیز مارون، کگهر و صبا تاثیرگذارترین نماد‌ها بر سرخپوشی بازار بودند.

معاملات امروز در حالی به پایان رسید که در دقایق پایانی، برخی نماد‌های شاخص‌ساز با حجم خرید بسیار بالای حقوقی‌ها همراه بودند. فولاد، تاپیکو، وبصادر و شبندر برخی از این نماد‌ها بودند که با وجود سهم بالای حقوقی در خرید در نهایت نتوانستند معاملات مثبتی را پشت سر بگذارند.

در میان گروه‌های صنعت مختلف نیز گروه فلزات‌اساسی برترین گروه صنعت بود به طوری که ارزش کل معاملات این گروه تقریبا دو برابر گروه فراورده‌های نفتی و سرمایه‌گذاری‌ها بود. در میان نماد‌های بازار نیز ونیکی، فولاد و فملی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. نماد ونیکی که در چند ماه اخیر همواره با صف خرید به کار خود پایان داده بود امروز، با صف فروش به کار خود پایان داد.

بورس در حالی معاملات امروز خود را خاتمه داد که تنها سیگنال مثبت بازار فردا شاید همین خرید‌های دقایق پایانی حقوقی‌ها باشد که آنرا می‌توان به نوعی پایان اصلاح دانست.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: