April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۶۸۲۲
۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۹
0
هند، آفریقای جنوبی و برزیل که آسیب پذیرترین کشورهای گروه ۲۰ هستند، نسبت به کشورهای ثروتمند تر با پیامدهای اقتصادی بدتری از همه گیری ویروس کرونا مواجه می شوند که دلیل اصلی آن فساد و بی ثباتی دولت در این کشورهاست.

آسیب جدی تر کرونا به اقتصادهای هند، برزیل و آفریقای جنوبی در میان گروه 20

به گزارش پول نیوز به نقل از بیزینس اینسایدر، آسیب پذیرترین کشورهای گروه 20 نسبت به کشورهای ثروتمند تر با پیامدهای اقتصادی بدتری از همه گیری ویروس کرونا مواجه می شوند.

 

گزارش اخیر شرکت مشاوره ارزیابی ریسک «وریسک ماپل کرافت» نشان می دهد هند، آفریقای جنوبی و برزیل بیشترین آسیب را از همه گیری ویروس کرونا خواهند دید. این کشورها تلاش می کنند ضرر و زیان اقتصادی خود را در سال جاری جبران کنند.

 

طبق گزارش این شرکت، کشورهای عضو گروه 20 در غرب اروپا و شرق آسیا این توانایی را دارند که سریعتر از بازارهای نوظهور از بحران کرونا بهبود یابند.

 

کشورهای ثروتمندتر قرنطینه های سختگیرانه تری اعمال کردند و توانستند در بحران به وجود آمده حمایت بیشتری از شهروندان خود داشته باشند ولی اعضای فقیرتر گروه 20 نتوانستند برنامه های حمایتی گسترده ای را اجرا کنند.

 

گروه جی 20 که از اتحادیه اروپا و 19 اقتصاد قدرتمند دنیا تشکیل شده انتظار دارد اعضایش در «شاخص ظرفیت بهبود» شرکت ماپل کرافت جایگاه خوبی داشته باشند.

 

این شاخص توانایی کشورها برای بهبودی از یک بحران را نشان می دهد. هند، آفریقای جنوبی و برزیل در پایین‌ترین سطح این شاخص قرار دارند.

 

این سه کشور 20 درصد از جمعیت جهان را در اختیار دارند و 10 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان، 3.7 درصد از کل تجارت و 3.2 درصد از جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی را شامل می شوند.

 

صندوق بین‌المللی پول در آخرین دورنمای اقتصاد جهان پیش بینی کرد بازارهای نوظهور 3.2 درصد در 2020 کوچک می‌شوند.

 

طبق گزارش ماپل کرافت، موسسات ضعیف و دولت فاسد باعث متوقف شدن روند بهبود اقتصادی کشورهای کوچک تر عضو گروه 20 می شوند. اختلال های به وجود آمده از ناآرامی‌های اجتماعی بزرگترین مانع بر سر راه بهبود این اقتصادها است.

 

معیار فساد شرکت ماپل کرافت هند، برزیل و آفریقای جنوبی را در بالاترین سطح قرار می‌دهد. فساد و بی ثباتی دولت توانایی این کشورها برای هدایت منابع مالی به بخش‌های موردنیاز را محدود می کند.

 

تراکم جمعیت شهری یکی دیگر از نقاط ضعف این کشورهاست که باعث گسترش بیشتر ویروس کرونا و سخت شدن مهار آن می شود.

منبع:تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: