April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
بنیانگذار استارت آپ بیمیک عنوان کرد:
کد خبر: ۳۳۷۰۶۷
۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
0
بنیانگذار استارت آپ بیمیک عنوان کرد: هر شرکت یا استارت آپی در کشور لزوما با ورود پول های زیاد به موفقیت نخواهد رسید و چه بسا بسیاری از استارت آپ ها این پتانسیل را نداشته باشند که بتوانند از این حجم سرمایه به بهترین نحو استفاده کنند.
تولیدی//// راه دشوار استارت آپ ها در کشور برای ورود به بورس
به گزارش پول نیوز، چندی پیش نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از لزوم حمایت دولت از شرکتهای استارتاپی برای ورود به بورس سخن گفته بود که با این امر اهدافی همچون محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال محقق میشود.

از سویی سازمان بورس نیز از ایجاد تابلوی جدید برای شرکتهای تازه تاسیس و ایجاد شرایط لازم برای ورود استارت آپها در بورس خبر داده بود که به گفته مدیران سازمان بورس، تا پایان سال ۹۹ شاهد عرضه شرکت های استارتاپی مانند دیجی کالا و کافه بازار در بورس خواهیم بود.

طبق نظر کارشناسان در شرایط کنونی که کسب و کارها رونق چندانی ندارد، ورود شرکتهای استارت آپ به بورس میتواند از طریق جذب سرمایه گذار به تامین منابع مالی بازار سرمایه کمک کند و با کنترل هیجان بازار سرمایه میتوان به این موضوع امیدوار بود.

در این رابطه هادی فلاح تفتی بنیانگذار استارت آپ بیمیک به خبرنگار پول نیوز گفت: اصلاح بازار یک امر طبیعی و زود گذر است و امیدواریم بورس به روال عادی خود بازگردد. اما از دولت هم نباید با تصمیمات عجولانه و خبرهای مخرب بازار را متلاطم کند زیرا فضای بورس مانندسایر اصناف نیست که با یک بخشنامه و دستور بتوان آن را کنترل کرد.

وی افزود: به نظر می رسد تعداد استارت آپ هایی که این پتانسیل را داشته باشند که وارد بازار سرمایه شوند به تعداد انگشتان یک دست هم نرسد. یقینا استارت آپ ها و شرکت های نوپا نیاز به حمایت و سرمایه جهت رشد و پیشبرد اهداف خود دارند ولی به چند علت ورود آن ها به بورس غیر منطقی و نشدنی است.

بنیانگذار استارت آپ بیمیک اظهار کرد: ماهیت بیزینس استارت آپ ها نوآورانه و ریسکی است و معمولا بسیار زمان می برد تا به بلوغ کاملی برسند که شرکت بورس بتواند به فعالیت اقتصادی، سودآوری و آینده کاری ایشان اعتماد کرده و آنها را وارد فضای بورس نماید و سرمایه های مردم را در اختیار ایشان قرار دهد.

وی گفت: معمولا شرکت های کوچک و متوسط باید از طریق بانک ها تامین مالی بشوند (البته نه با روش های سخت و سودهای غیرمنطقی کنونی) و شرکت های خیلی بزرگ از طریق بورس به تامین سرمایه های مورد نیاز بپردازند.

بنیانگذار استارت آپ بیمیک معتقد است: به جای این پیشنهادهایی که مطرح شده و قابل اجرا نیست و سازمان بورس و فرابورس هم این موارد را قبول نخواهند کرد، به فکر چاره ای برای تامین سرمایه شرکت های نوپا و استارت آپ ها باشند تا بتوانند راحت برای تامین مالی برنامه های خود وام دریافت کنند و کسب و کار خود را توسعه دهند که این امر منجر به اشتغالزایی بسیار و ثروت آفرینی خوبی خواهد شد.

وی مطرح کرد: در حال حاضر شرایط اخذ وام برای این شرکت ها که هنوز به خوبی محقق نشده اند، به این دلیل که بانک وام دهنده دنبال اعداد و ارقام فروش، ترنوور مالی و سودآوری شرکت ها است، سخت بوده و همچنین مدت تنفس وام ها برای استفاده از منابع و جواب گرفتن از اونها بسیار کم و سودهایی که برای این وام ها اخذ میشود منطقی نیست که باید بسیار کمتر باشد اما امیدواریم در این مورد یک بازنگیری صورت گیرد.

بنیانگذار استارت آپ بیمیک ابراز کرد: نظر من این نیست که بانک ها باید بی حساب و کتاب به همه شرکت ها وام بدهند، این کار باید با اصول و منطق همراه باشد و از شرکت ها برای اخذ وام ها، طرح های توجیهی خواسته و تضامین مربوطه رو هم لحاظ کنند و پس از اخذ وام هم نظارت کامل داشته باشند اما شرایط فعلی هم اصلا جوابگو نیست و باید تغییر کند.
 

گفتگو از سحر گلی زاده

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: