April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۷۰۸۶
۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
0
بورس های اروپا و آمریکا با وجود اختلاف شدید میان چین و آمریکا توانستند روند افزایشی خود را حفظ کنند و مهمترین شاخص های این دو بازار سرمایه در بالاترین سطح بسته شوند.

بورس های آمریکا و اروپا مجدد اوج گرفتند

 

به گزارش پول نیوز به نقل از بلومبرگ، در اقدامی که ممکن است بار دیگر آتش اختلافات بین پکن و واشنگتن را شعله ور کند، وزارت بازرگانی آمریکا با صدور بیانیه ای از اعمال تحریم روی ۲۴ شخصیت حقیقی و حقوقی چینی به دلیل نقش آن ها در مناقشات دریای چین جنوبی خبر داده است. پیش از این چین اعلام کرده بود از تحریم های آمریکا هراسی ندارد و دخالت های آمریکا را عامل تنش زایی در منطقه می داند.

این اقدام تنها کمی پس از آن انجام می شود که در اتفاقی کم سابقه و پس از مدت ها تنش لفظی، استیون منوچین- وزیر خزانه داری آمریکا و رابرت لایت هایزر- وزیر بازرگانی این کشور با لیو هه- معاون نخست وزیر چین و سرپرست هیات مذاکره کننده این کشور با آمریکا به صورت تلفنی صحبت و در خصوص اجرایی شدن توفقات فاز نخست رایزنی کردند. هم طرف چینی و هم طرف آمریکایی با صدور بیانیه هایی جداگانه از پیشرفت ملموس در جریان مذکرات خبر داده اند.

طبق اعلام وزارت بازرگانی آمریکا، دو طرف بر تلاش های چین برای تحقق وعده های داده شده تاکید کرده اند اما آمریکا معتقد است طرف چینی باید اقدامات بیشتری را در خصوص نشان دادن پایبندی خود به مساله حقوق مالکیت انجام دهد. آمریکا هم چنین از چین خواسته است از مجبور کردن شرکت های این کشور به انتقال فناوری به چین برای دسترسی به بازار چین دست بردارد.

اختلاف نظر بین دو اقتصاد نخست جهان بر سر مسایل تجاری از دو سال پیش آغاز شده اما اکنون دامنه آن از مباحث تجاری به مناقشات حوزه مالی و تکنولوژی کشیده شده است. پیشتر دونالد ترامپ- رییس جمهور آمریکا تهدید کرده بود که در صورت تداوم وضعیت فعلی تجارت با چین را به طور کامل قطع خواهد کرد.

در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۳ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۸ هزار و ۳۳۱.۹۲ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۱.۰۲ درصد افزایش تا سطح ۳۴۷۸.۴۳ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۱.۷۳ درصد صعود در سطح ۱۱ هزار و ۶۶۵.۰۶ واحدی بسته شد.

 

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۱۴ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۶۰۴۵.۶۰ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۹۸ درصدی و ایستادن در سطح ۱۳ هزار و ۱۹۰.۱۵ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با جهش ۰.۸ درصدی در سطح ۵۰۴۸.۴۳ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۲۱ درصد بالا رفت و به ۷۱۲۳ واحد رسید.

 

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افت ۰.۰۳ درصدی تا سطح ۲۳ هزار و ۲۹۰.۸۶ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۰۲ درصد بالا رفت و در سطح ۲۵ هزار و ۴۹۱.۷۹ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" ریزش ۱.۱۷ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۷۰۶.۱۳ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۷۳ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۶۱۱۶.۳۶ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: