رئیس کل بیمه مرکزی؛
کد خبر: ۳۳۷۱۰۸
۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
0
رئیس کل بیمه مرکزی، از اجرایی شدن بیمه سایبری تا پایان سال خبر داد.

بیمه سایبری اجرایی می‌شود

 

به گزارش  گروه بانک و بیمه پول نیوز ، غلامرضا سلیمانی، گفت: امروزه در سطح جهان داده‌ها و اطلاعات، ارزش بالایی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها دارد و حرف اول را در شرکت‌های مختلف به ویژه نهادهای مالی می‌زند.

وی افزود: این شرکت‌ها باید سامانه‌های نرم افزارهای خوبی داشته باشند و گاهی ممکن است این اطلاعات هک شود و هکرها با دریافت این اطلاعات در برخی بانک‌ها و موسسات مالی و پولی با نفوذ به سامانه‌های مالی مبالغ زیادی را جابجا و اختلاس کنند. برای جلوگیری از این نوع کارها و ایجاد امنیت برای سامانه‌های نرم افزاری موضوعی به نام بیمه سایبری در جهان مطرح شده است.

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی، شرکت‌هایی که از این نرم افزارها استفاده می‌کنند و ممکن است در مقابل هکرها دچار زیان شوند، بیمه می‌شوند. این بیمه سایبری در کشور ما نیز در حال اجرایی شدن است و آیین‌نامه‌های آن در حال تدوین است تا بتوانیم هرچه سریعتر در سال ۹۹ آن را اجرایی کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: