کد خبر: ۳۳۷۱۴۹
۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸
0
بزرگ ترین اقتصاد اسکاندیناوی بیش از هشت درصد کوچک شد.

اقتصاد سوئد 8.3 درصد آب رفت

 

به گزارش پول نیوز به نقل از سی ان بی سی، در سه ماهه دوم امسال رشد اقتصادی سوئد به منفی ۸.۳ درصد رسیده که این رقم، کمترین رشد اقتصادی این کشور از زمان ثبت آمارهای فصلی رشد تاکنون محسوب می شود. این رشد بسیار پایین تر از رکورد قبلی مربوط به سه ماهه پایانی سال ۲۰۰۸ محسوب می شود که اقتصاد این کشور ۳.۸ درصد کوچک تر شده بود.

در بین بخش های مختلف، رشد مخارج مصرف کننده منفی ۷.۷ درصد و سرمایه گذاری ثابت منفی ۴.۵ درصد اندازه گیری شده است.

با وجود آن که استکهلم به نسبت سایر پایتخت های اروپایی تعطیلی های بسیار کمتری را برای مقابله با کرونا اعمال کرد، بسیاری از کسب و کارها در این کشور با مشکلات مالی زیادی مواجه شده اند. با این حال رشد اقتصادی این کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی در وضعیت بهتری قرار دارد. طی همین بازه زمانی متوسط رشد اقتصادی ۱۹ کشور عضو منطقه یورو معادل منفی ۱۲.۱ درصد و ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا منفی ۱۱.۹ درصد بوده است.

دولت سوئد انتظار دارد اقتصاد این کشور امسال هفت درصد کوچک شود و برای حمایت از بخش های مختلف اقتصاد این کشور ۲۵۰ میلیارد کرون تخصیص داده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: