کد خبر: ۳۳۷۱۸۵
۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
0
بانک مرکزی عربستان در گزارش ماهانه خود اعلام کرد ذخایر ارزی این کشور ۱.۶۱ میلیارد ریال (۴۲۹ میلیون دلار) افزایش یافته که معادل ۰.۱ درصد است.

ذخایر ارزی عربستان ۴۲۹ میلیون دلار افزایش یافته است

به گزارش پول نیوز به نقل از بلومبرگ، ذخایر ارزی عربستان در ماه جولای با وجود پایین بودن قیمت نفت افزایش یافت. قیمت نفت زیر 50 دلار در هر بشکه بودجه بزرگترین صادر کننده نفت دنیا را تحت فشار قرار داده است.

 

بانک مرکزی عربستان در گزارش ماهانه خود در روز یکشنبه اعلام کرد ذخایر ارزی این کشور 1.61 میلیارد ریال (429 میلیون دلار) افزایش یافته که معادل 0.1 درصد است. ذخایر عربستان در ماه ژوئن تا 1.66 تریلیون ریال کاهش یافت که کمترین رقم از 2010 تا حالا بود.

 

مقامات عربستان کاهش بیش از 47 میلیارد دلار از ذخایر ارزی در ماه‌های مارس و آوریل را مربوط به 40 میلیارد دلار انتقال پول از بانک مرکزی به صندوق ثروت ملی می دانند که با هدف حمایت از سرمایه گذاری های خارجی به منظور بهره بردن از آشفتگی های بازار طی همه‌گیری ویروس کرونا انجام شده بود.

 

عربستان سعودی ضربه سختی از کاهش همزمان درآمدهای نفتی و غیرنفتی در سال جاری میلادی خورده که دلیل آن همه گیری جهانی ویروس کرونا و قیمت پایین انرژی بوده است. مقامات عربستان در پاسخ به این بحران، اقدامات بی سابقه ای در پیش گرفته و مالیات بر ارزش افزوده را سه برابر کردند.

 

کسری بودجه دولت عربستان در سال جاری میلادی همچنان بیش از 13 درصد تولید ناخالص داخلی آن خواهد بود.

 

وزیر دارایی عربستان اعلام کرد این کشور طرح های وام گیری خود را در سال جاری دو برابر می کند تا بتواند تأثیرات ویروس کرونا بر ذخایر دولتی را جبران کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: