April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۷۱۸۶
۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
0
رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی درباره علت گرانی خودرو تاکید کرد: مهمترین دلیل افزایش قیمت خودرو فقط و فقط دخالت دولت در قیمت گذاری است که باعث زیان خودروسازان می شود.
محمدرضا نجفی منش  رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در گفت و گو با پول نیوز درباره شرایط قیمت خودروها در بازار گفت: قیمت خودرو کمتر از میزانی است که در حال حاضر باید باشد و از این طریق به خودروساز زیان می رسد.
 
وی اظهار داشت:دخالت دولت در قیمت گذاری خودرو باعث به هم ریختن زنجیره می شود زیرا با قیمت گذاری غلط، خودروساز زیان کرده و به این ترتیب نمی تواند بدهی خود به قطعه سازان را بدهد و این زنجیره ادامه می یابد.
 
نجفی منش ادامه داد: این روند باعث شده ما به سختی بتوانیم حدود یک میلیون و دویست خودرو با ضرر و زیان تولید کنیم و این در حالی است که ظرفیت تولید 2 میلیون خودرو وجود دارد.
 
وی اضافه کرد: من فکر می‌کنم گام اول این است که دولت جز در کالای ضروری و اساسی، از قیمت‌گذاری خارج شود و خودروسازان بتوانند قیمت معقول را تعیین کنند از این طریق هم خودروسازان سود میکنند هم تولید داخل  افزایش یافته و بازار از لجام گسیختگی رهایی یابد.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی تصریح کرد: روندی که در حال حاضر وجود دارد باعث زیان خودروساز و به نفع افرادی است که خودروها را ارزان خریده و در بازار گران می فروشند.

وی خاطرنشان کرد: میزان بدهی خودروسازان به شبکه تامین قطعه سازان حدود 32 هزار میلیارد تومان است که این شرایط، کار را برای قطعه سازی به شدت سخت کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: