کد خبر: ۳۳۷۲۳۳
۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
0
کاهش سرمایه گذاری و هزینه مصرف کنندگان در ایتالیا، اقتصاد این کشور را وارد رکودی بی‌سابقه کرده است.

اقتصادایتالیا  وارد رکودی بی‌سابقه شده است

به گزارش پول نیوز  به نقل از بلومبرگ، شرکت های ایتالیایی سرمایه‌گذاری خود را کاهش داده و مصرف کنندگان هزینه‌های خود را به خاطر تعطیلی های ناشی از همه گیری ویروس کرونا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی پایین آوردند. به این ترتیب، اقتصاد ایتالیا وارد رکودی بی‌سابقه شده است.

 

اطلاعات اداره آمار ایتالیا نشان می دهند هزینه خانواده ها در این کشور 11.3 درصد طی این دوره کاهش یافته و صادرات 26.4 درصد پایین آمده است. سرمایه گذاری 14.9 درصد سقوط کرده و سرمایه گذاری در حمل و نقل 20 درصد کاهش یافته است. اقتصاد ایتالیا 12.8 درصد در سه ماهه دوم کوچک شده که بدتر از پیش بینی های اولیه است.

 

قرنطینه های سختگیرانه در ایتالیا، مرکز شیوع ویروس کرونا در اروپا، ضربه سختی به اقتصاد این کشور زده است. دولت ایتالیا پیش‌بینی می‌کند تولید ناخالص داخلی 8 درصد در 2020 کاهش یابد. این رقم در مقایسه با 10 درصدی که اقتصاددان ها پیش‌بینی کرده‌اند و 11 درصدی که کمیسیون اروپا تخمین زده، بسیار خوشبینانه است.

 

پس از اینکه دولت ایتالیا هزینه های بخش بهداشتی را برای مقابله با همه گیری افزایش داد، منابع مالی عمومی آن به شدت کاهش یافت. پیش بینی می شود بدهی ایتالیا از 150 درصد تولید ناخالص داخلی آن در سال جاری فراتر رود. دولت تا حالا 100 میلیارد یورو (119 میلیارد دلار) محرک مالی برای نجات اقتصاد تصویب کرده است.

 

بیشتر این پول از اروپا خواهد آمد. ایتالیا انتظار دارد 750 میلیارد یورو، یعنی بیشترین سهم کمک مالی اتحادیه اروپا را دریافت کند. نخست وزیر ایتالیا ماه گذشته به مجلس سنای این کشور در روم گفت این کشور از 209 میلیارد یورو وام تحت بسته کمکی اتحادیه اروپا برخوردار خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: