April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۷۴۲۲
۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۷
0
رییس جمهوری گفت: مردم روستا باید مانند شهرنشینان از خدمات بهره مند باشند آبادانی روستا یعنی حرکت در زمینه تولید و مهاجرت معکوس.

به گزارش پول نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم آغاز بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو اظهارداشت: بسیار خوشحالم که بیست دومین افتتاح بزرگ ملی خواهشم داشت. از خداوند طلب توفیق می‌کنم که تا پایان سال هر هفته بتوانیم افتتاح بزرگ ملی را در بخش‌های مختلف برای آبادی ایران داشته باشیم.

رییس جمهوری ادامه داد: از بخش نیرو و آب و برق تشکر می‌کنم به دلیل این که تلاش بسیار وسیعی به کار گرفته است که ما در ایران از لحاظ استفاده از آب و برق بتوانیم ایران با کشورهای دیگر حتی پیشرفته مقایسه کنیم. مردم در شهرها صد در صد و در روستاها نزدیک ۹۹ درصد از برق استفاده می‌کنند همه روستاهای با ۲۰ خانوار دارای نعمت برق هستند حتی روستاهای با ۱۰ خانوار و در بعضی مناطق حتی کمتر از آن از برق استفاده می‌کنند.

روحانی گفت: مردم روستای مانند شهر باید از نعمت‌ها و فرصت‌های اساسی و امکانات راه، برق، آب، مخابرات و گاز برخوردار باشند. آبادانی روستا یعنی حرکت در مسیر تولید آبادانی در روستا یعنی حرکت معکوس در زمینه مهاجرت و همچنین خدمت به مردم در همه روستا که این کار بزرگ و عظیمی است.

وی ادامه داد: می توانیم اعلام کنیم هر ۵۰ روز قادر هستیم یک سد مخزنی را به افتتاح برسانیم خیلی آمار هیجان انگیزی برای مردم است که باعث آبروی کشور است. این که هر هفته می‌توانیم ۳۰ روستا را به شبکه آب سالم و پایدار متصل کنیم. اقداماتی که برای تصفیه آب و فاضلاب انجام می گیرد.

روحانی افزود: این معنایش این است که در زمینه زیر ساخت و نیازمندی‌های حیاتی و سلامت مردم اقدامات بسیار اساسی انجام می‌گیرد. از ۱۸۸ سد کشور ۴۴ سد در این دولت به افتتاح رسیده و سدهای دیگر هم در حال تکمیل است امیدواریم تا در این دولت این سدها به بهره برداری برسد چرا که آماده کردن زیرساخت های لازمه توسعه است.

رییس جمهوری عنوان کرد: اینکه امروز ما برق، گاز ارتباطات و راه داریم به آن معناست که زیرساخت‌ها برای حرکت آماده شده است و امروز بخش خصوصی و بخش دولتی در کنار هم تلاش می‌کنند همچنین امسال سال جهش تولید است و ان شاءالله تا پایان سال همه مردم و همه بخش‌های ما تلاش خواهند کرد که این شعار در عمل محقق شود و این برای ما بسیار مهم است.

۳۰ میلیون نفر در ۲ ماه آینده، پولی برای مصرف برق نخواهند داد

روحانی گفت: خوشحالم که دولت امسال در هفته دولت توانست مصوبه‌ای داشته باشد و برای آنهایی که جزو کم‌مصرف‌ها هستند و خانوارهایی که کمترین مصرف را دارند و در لیست کم‌مصرف‌های برق قرار دارند، پاداش مناسبی را از دولت دریافت کردند.

رییس جمهوری افزود: طرح وزارت نیرو در دولت تصویب شد، ۳۰ میلیون جمعیت ایران از ۲ ماه آینده پولی برای مصرف برقشان نخواهند داد و تا زمانی که کم‌مصرف هستند برق آنها مجانی است و برای مردمی که جزو اقشار کم‌درآمد و کم‌مصرف برق هستند این یکی از آرزوهای ما در طول سالیان دراز بود تا بتوانیم هدیه‌ای را به آنها بدهیم و برق آنها مجانی باشد و خداوند این توفیق را به ما داد که در سال پایانی دولت این هدیه را به مردم کشور به‌ویژه روستاییان تقدیم کنیم زیرا که این طرح بیشتر شامل حال روستاییان خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: