کد خبر: ۳۳۷۴۶۱
۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
0
همتی، رئیس کل بانک مرکزی گفت: به رغم مشکلات تجاری ناشی از شیوع کرونا و تداوم تحریم‌های ظالمانه، نزدیک ۱۵ میلیارد دلار در ۵ ماه نخست امسال برای واردات کشور تأمین ارز کرده ایم.
همتی: حدود ۱۵ میلیارد دلار برای واردات تامین ارز شده است
به گزارش پول نیوز، «عبدالناصر همتی» با اشاره به معاملات سامانه نیما عنوان کرد: معاملات حواله ارزی روز‌های گذشته شهریورماه در سامانه نیما، که بخشی از آن همراه با ایام تعطیلات عزاداری بود از یک میلیارد یورو فراتر رفت که مؤید افزایش عرضه ارز توسط صادر کنندگان و تعمیق تدریجی بازار ثانویه معاملات حواله ارزی است.

همتی تاکید کرد: بانک مرکزی از روز سه شنبه و از طریق بازار متشکل ارزی و صرافی‌های بانکی تأمین نیاز‌های ارزی بازار اسکناس را آغاز کرده و درروز‌های آتی نیز این سیاست را با هدف ایجاد تعادل و ثبات بازارارز با قدرت پیش خواهیم برد.

رئیس کل بانک مرکزی تأمین کالا‌های اساسی، دارو و مواداولیه کارخانجات را اولویت اصلی این بانک در تأمین ارز وارداتی دانست و تصریح کرد: باتمام مشکلات تجاری ناشی از شیوع کرونا و تداوم تحریم‌های ظالمانه در ۵ ماه نخست سال نزدیک ۱۵ میلیارد دلار برای واردات کشور تأمین ارز کرده ایم.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: