کد خبر: ۳۳۷۵۰۴
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
0
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای تاکید رئیس جمهور محترم مبنی بر ورود معادن به بورس، با توجه به وجود ۵۵۰۰ معدن درخصوص روش‌های واگذاری این معادن بخش خصوصی به صورت جزئی و یا در قالب شرکت سهامی عام پروژه می‌توان اقدام کرد.
واگذاری معادن در بورس به شفافیت در حوزه معدن کمک کند
سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، در جلسه‌ای که به منظور ورود معادن به بورس، با حضور مدیران سازمان بورس و مدیران معدنی برگزار شد، گفت: در راستای تاکید رییس جمهور محترم مبنی بر ورود معادن به بورس، جلسات متعددی در وزارت صمت برگزار گردیده و زمینه‌های آن در حال فراهم شدن است.

زرندی افزود: طبق تبصره ۳ ماده ۱۰ قانون معادن، پروانه بهره برداری سندی رسمی، لازم الاجراء، قابل معامله، تمدید و توثیق است، لذا موضوع واگذاری و انجام معاملات حق امتیاز به صورت یکجا و یا عرضه خرد قابل انجام‌است.

وی گفت: همچنین در خصوص بلاتکلیف، تعطیل و یا سلب صلاحیت شده (مطابق ماده ۲۰ قانون معادن) موضوع تشکیل شرکت سهامی عام پروژه با ورود چندین معدن و یا عرضه یکجا و حراج هریک از معادن در تابلوی بورس کالای ایران نیز قابلیت اجرایی شدن دارد.

معاون طرح و برنامه افزود: با توجه به وجود ۵۵۰۰ معدن درخصوص روش‌های واگذاری این معادن بخش خصوصی به صورت جزئی و یا در قالب شرکت سهامی عام پروژه می‌توان اقدام کرد و سازمان بورس و اوراق بهادار و بورس کالای ایران آمادگی خود را برای حمایت از این بخش اعلام کرد.

زرندی تاکید کرد: واگذاری معادن در بورس می‌تواند علاوه برایجاد تحرک و پویایی بخش معدن، شفافیت و سرعت عمل در این حوزه را نیز افزایش دهند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: