کد خبر: ۳۳۷۵۱۱
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
0
۷۵ درصد از کارکنان آرامکو در این هفته با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و قوانین بهداشتی به محل های کار خود بازگشته اند.

کارکنان آرامکو با رعایت قوانین بهداشتی به محل های کار خود بازگشتند

به گزارش پول نیوز  به نقل از اویل پرایس، کارکنان شرکت آرامکوی عربستان که در اوج همه‌گیری ویروس کرونا دورکاری می‌کردند، به تدریج بر سر کار خود باز می گردند. 75 درصد از کارکنان آرامکو در این هفته به محل های کار خود بازگشته اند.

 

مانند سایر شرکت ها، بازگشت کارکنان آرامکو هم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و قوانین بهداشتی صورت می‌گیرد. ولی برخلاف شرکت های فناوری که به کارکنانشان حق انتخاب برای دورکاری داده‌اند، شرکت های نفتی نیاز به حضور فیزیکی کارکنان در میادین نفتی دارند. در حالیکه همه گیری ویروس کرونا باعث تلاش برای دیجیتالی شدن صنعت انرژی شده، ولی میادین نفتی کاملاً دیجیتال در حال حاضر قابل دستیابی نیستند.

 

آرامکو که طرح هایی برای افزایش ظرفیت تولید خود تا 13 میلیون بشکه در روز داشت، اخیراً کشف دو میدان جدید نفت و گاز و میعانات گازی را در شرق عربستان اعلام کرده است. علیرغم اینکه شرکت آرامکو طرح‌های افزایش ظرفیت تولید خود را در بحبوحه قیمت پایین نفت کنار گذاشته، ولی اعلام کرد اکتشاف های جدید تولید گاز طبیعی آن را افزایش خواهد داد.

 

این شرکت بزرگ انرژی با هدف کاهش هزینه هایش، چندین پروژه خود با ارزش میلیاردها دلار را به تعویق انداخته یا لغو کرده است تا پول نقد کافی برای پرداخت 75 میلیارد دلار سود سهام سالانه به مدت 5 سال از 2020 داشته باشد. آرامکو در شرایطی که اکثر شرکت ها ضرر و زیان دارند، سوددهی خود را حفظ کرده است ولی باید مراقب هزینه‌هایش باشد تا بتواند به قول خود برای پرداخت سود سهام عمل کند.

از جمله پروژه هایی که شرکت آرامکو به تعویق انداخته خرید سهام پایانه گاز طبیعی پورت آرتور در شرکت سمپارا انرژی است و همچنین یک پروژه پتروشیمی 20 میلیارد دلاری در خانه و یک سرمایه‌گذاری عظیم در یکی از پالایشگاه های هند. شرکت آرامکو در فکر توسعه 6.6 میلیارد دلاری پالایشگاه موتیوا در آمریکا هم هست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: