به گزارش پول نیوز، هر کارت بانکی علاوه بر شماره کارت، شامل اطلاعات دیگری مانند نام و نام خانوادگی، شماره شبا، شماره حساب، تاریخ انقضا، ۲ cvv، شماره مشتری و... است و باید توجه داشته باشیم که در اختیار دیگران قرار دادن برخی از این اطلاعات میتواند دردسرهای بسیاری مانند سوء استفاده از حساب بانکی مان را به همراه داشته باشد.
هنگام دریافت کارت خود از شعبه بانک، شماره ۱۶ رقمی کارت و شماره تماس خدمات مشتریان بانک را از پشت کارت برای موارد ضروری یادداشت کنید چرا که برای بستن حساب هنگام سرقت یا مفقود شدن کارت به این شمارهها نیاز دارید.
هیچ بانکی به اطلاعات محرمانه کارت (نظیر رمز اول یا دوم، کد CVV ۲ و تاریخ انقضای کارت) نیاز ندارد بنابراین هرگز به ایمیلها و پیامکهایی که به عنوان بانک این اطلاعات را از شما میخواهند، پاسخ ندهید.
امروزه با توجه به افزایش کارتهای بانکی، حفاظت از این کارتها امری اجتناب ناپذیر شده است.
رعایت نکات ایمنی لازم جهت حفاظت کارتهای بانکی، راهکارها و شیوههای آسان و سریع مسدود نمودن کارت در صورت سرقت یا مفقودی آن یکی از ضرورتهای استفاده از کارتهای بانکی میباشد.
راههای غیر فعال سازی کارتهای موسسه اعتباری ملل از طریق همراه بانک، اینترنت بانک، پایانههای شعب و خودپردازهای نقد و غیر نقد از شیوههایی است که دارنده کارتهای موسسه اعتباری ملل میتوانند نسبت به غیر فعال سازی و انسداد آن اقدام نمایند.
تماس با مرکز شبانه روزی ۲۴ ساعته واحد امداد مشتریان به شماره ۸۸۲۱۰۰۰۷_۰۲۱ نیز از دیگر راههایی است که میتوان کارت خود را مسدود نمود.