کد خبر: ۳۳۷۶۹۱
۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۶
0
چین بارگذاری سوخت در اولین راکتور هسته ای ساخت خود موسوم به "هوالانگ یک" را آغاز کرد.

اولین راکتور هسته‌ای ساخت چین شروع به بارگذاری سوخت کرد

به گزارش  پول نیوز به نقل از بلومبرگ، با شروع بارگذاری سوخت در راکتور هسته ای "هوالانگ یک"، فناوری هسته ای چین گام مهمی رو به جلو برداشت.

 

شرکت ملی انرژی هسته ای چین که زیر مجموعه ای از شرکت ملی هسته ای چین محسوب می شود، در بیانیه ای اعلام کرد که در راکتور شماره 5 فیوکینگ Fuqing، که اولین راکتوری است که از فناوری داخلی استفاده می کند، در تاریخ 4 سپتامبر پس از کسب مجوز بهره برداری از وزارت محیط زیست این کشور، بارگذاری سوخت شروع شد.

 

توسعه راکتور "هوالانگ یک" Hualong One در رقابت برای تولید نسل بعدی سیستم های انرژی هسته ای این کشور از نزدیک تحت نظارت کشورهای خارجی است.

 

موفقیت آن می تواند به معنای احیای فناوری هسته ای در چین باشد که ارتباط زیادی با توسعه دهندگان غربی از جمله شرکت "الکتریک وستینگ هاوس" از ایالات متحده و شرکت "الکتریسایت" فرانسه ندارد.

 

چین تا سال 2019 نیروگاه های هسته ای با ظرفیت تقریباً 49 گیگاوات راه اندازی کرده است و امسال باید به میانه های پنجاه گیگاوات برسد.

 

شرکت گلوبال دیتا پیش بینی می کند که چین در سال 2022 از فرانسه به عنوان دومین تولید کننده هسته ای جهان عبور کرده و چهار سال پس از آن مقام اول را از آمریکا می گیرد.

 

این کشور اولین راکتورهای نسل بعدی جهان را در سال 2018 راه اندازی کرد، از جمله چهار واحد AP1000 که توسط وستینگهاوس طراحی شده و همچنین یک پروژه با استفاده از فناوری ای پی آر.

منبع:تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: