April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۷۷۳۷
۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
0
آمارهای گمرک چین که امروز منتشر شد نشان می‌دهد که برای سومین ماه متوالی در ماه آگوست صادرات این کشور رشد کرده است.

صادرات کشور چین بر اساس آمار گمرکی رشد کرد

به گزارش پول نیوز به نقل از راشاتودی، آمارهای گمرک چین حاکی از آن است که صادرات این کشور برای سومین ماه متوالی در ماه آگوست نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرده است.

 

بر همین اساس در آگوست سال جاری صادرات چین 9.5 درصد نسبت به سال گذشته بالا رفته که بیشترین میزان از مارس 2019 تاکنون به شمار می‌رود.

 

این آمار که امروز منتشر شد همچنین از میزان مورد انتظار کارشناسان که 7.1 درصد بوده بیشتر است.

 

برخلاف افزایش صادرات اما واردت این کشور نسبت به ماه‌های گذشته کاهش بیشتری داشته و از 1.4 درصد در ماه جولای به 2.1 درصد در ماه آگوست رسیده است.

 

دلیل افزایش صادرات چین این است که بسیاری از شرکای تجاری این کشور بخش قابل توجهی از محدودیت‌های کرونایی خود را لغو کرده‌اند که همین امر شرایط را برای بهبود اوضاع دومین اقتصاد بزرگ جهان فراهم کرده است.

 

لوئیس کوجیس، کارشناس اقتصادی مؤسسه آکسفورد، می‌گوید صادرات چین همواره در حال سبقت گرفتن از انتظارات و رشد سریع‌تر از اقتصاد جهانی است و در نتیجه این کشور در حال تصاحب سهم بیشتری از بازار است.

در ماه آگوست کارخانه‌های چینی نخستین رشد ثبت سفارش صادرات را تجربه کردند که این مسئله نه تنها به افزایش تولید منجر شد بلکه باعث شد تا چین بیشترین رشد تولید در 10 سال گذشته را هم تجربه کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: