کد خبر: ۳۳۷۷۴۴
۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
0

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شركت سرمايه‌گذاري صنايع شيميايي ايران در سال 1363 با 16 میلیون سرمایه تأسيس گردید و سپس در سال 75 به سهامی عام تبدیل شد. این شرکت از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلکیل‌ بنزن خطی (LAB)، آلکیلات سنگین (HAB) و نرمال پارافین در منطقه خاورمیانه می‌باشد. این شرکت با در اختیار داشتن بیش از 80 درصد بازار داخلی آلکیل‌ بنزن خطی، در زمره صادرکنندگان نمونه کشور نیز قرار دارد.

در سال 1365 طرح الکیل بنزن خطی(LAB)  به شرکت شیران واگذار شد و عمليات اجرايي طرح ايجاد مجتمع آلكيل  در اواخر سال 69 در ناحيه‌اي به مساحت 3420000 مترمربع در منطقه صنعتي شمال غرب اصفهان آغاز شد.

دانش فني اين طرح براي توليد سالانه 50000 تن آلكيل بنزن خطي و 46000 تن نرمال پارافين خريداري گردید و سرانجام اين مجتمع توليدي در 11 خرداد ماه سال 1373 به بهره‌برداري رسيد.

با بهره‌گيري از دانش موجود و به‌کارگیری مهارت‌های علمی و تجربی نیروهای متخصص، این شرکت موفق شد در سال 1382 طرح توسعه خود را با موفقيت به انجام رساند.

شركت سرمايه‌گذاري صنايع شيميايي ايران به منظور کاهش توليد محصول جانبي آلکیلات سنگین (HAB) و همچنین ارتقای كيفيت و افزایش میزان تولید آلكيل بنزن خطي (LAB)، با همکاری شرکت Sinopec طرح هیدروژن‌دهی انتخابی دی‌الفین‌ها (DSH) را در سال 1387 با موفقيت به بهره‌برداري رساند.

شركت سرمايه‌گذاري صنايع شيميايي ايران در سال 1389 موفق به دريافت استاندارد ملي برای محصولات خود گردید و برگ زرین دیگری را در کارنامه افتخارات خود به ثبت رسانید.

سال 1391 سال مالی شرکت از پایان اسفندماه به پایان آذرماه تغییر یافت.

در حال حاضر شرکت 120 هزار تن LAB و 170 هزار تن نرمال پارافین تولید می‌کند.

شرکت علاوه بر رعایت قوانین شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بانک صنعت و معدن به‌عنوان سهامدار عمده و نیز قوانین گمرکی می‌باشد.
 
شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران با نماد سهام شیران برای حفظ و ارتقای جایگاه خود در بازارهای منطقه‌ و جهان قصد افزایش صادرات محصولات خود به آسیای مرکزی، حوزه‌های آفریقا، اروپا و خاورمیانه را دارد.

سهامداران این شرکت عبارتند از: بانک صنعت و معدن، سرمایه‌گذاری آتیه دماوند، شرکت رفاه اندیش صنعت و معدن، شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران.
 
نمودارها و اطلاعات مربوط به شرکت صنایع شیمیایی ایران با نماد سهام شیران
نمودار خطی قیمت سهام شیران (تیر 98 تا تیر 99)

هفته گذشته هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران پیشنهاد افزایش سرمایه یک هزار و ۹۳۳ میلیارد ریالی را به مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت پیشنهاد داد.

شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران عنوان کرده است برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۸ هزار و ۶۶ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال به ۱۰ هزار میلیارد ریال دارد.
 

این شرکت در گزارش 5ماهه منتهی به 31 مرداد 99 از فروش محصولات خود مبلغ ۱۴,۴۵۷,۶۶۱ میلیون ریال به دست آورده است که از این میزان مبلغ‌ ۲,۲۸۸,۲۶۷ میلیون ریال مربوط به یک ماهه اخیر می باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: