مدیر طرح و برنامه بیمه پارسیان در گفتگو با پول نیوز تاکید کرد:
کد خبر: ۳۳۷۷۵۷
۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
0
مدیر طرح و برنامه بیمه پارسیان اظهار کرد: با توجه به عملکرد بیمه پارسیان در سال گذشته، روند مثبت این شرکت تداوم داشته است به نحوی که در ۵ ماهه نخست سال ۹۹، بیش از ۵۷۵ هزار بیمه‌نامه در رشته‌های مختلف بیمه‌ای صادر و حق بیمه‌ای بالغ بر ۱۱۶۰ میلیارد تومان حاصل شده است.
امیر مومنی معاون طرح و توسعه بیمه پارسیان
امیر مومنی مدیر طرح و برنامه بیمه پارسیان در گفتگو با خبرنگار پول نیوز در خصوص عملکرد این شرکت در سال ۹۸ و ۹۹ اظهار کرد: عملکرد فنی شرکت‌های بیمه به واسطه شاخص‌های مختلفی نظیر میزان پورتفوی کسب شده در تطابق با اهداف تعیین شده و نیز ضریب خسارت رشته‌های بیمه‌ای قابل ارزیابی می‌باشد.

وی افزود: در سال ۱۳۹۸، شرکت بیمه پارسیان، با صدور بیش از ۱.۶۶ میلیون بیمه‌نامه، حق بیمه‌ای بالغ بر ۲۸۵۰ میلیارد تومان را کسب کرده است که این مبلغ نسبت به سال گذشته ۳۸.۵ درصد رشد داشته و حدود ۱۱۲ درصد از اهداف انتظاری شرکت را محقق نموده است. در همین بازه، بیمه پارسیان حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیز خسارت به بیمه‌شدگان و زیان‌دیدگان پرداخت نموده است که با وجود افزایش هزینه‌ها در سال‌های اخیر، بهبودی حدود ۱۸.۵ درصد در نسبت خسارت پرداختی شرکت حاصل شده است.

مدیر طرح و برنامه بیمه پارسیان بیان کرد: در سال جاری، روند مثبت عملکرد بیمه پارسیان تداوم داشته است. به نحوی که در ۵ ماهه نخست سال ۹۹، بیش از ۵۷۵ هزار بیمه‌نامه در رشته‌های مختلف بیمه‌ای صادر و حق بیمه‌ای بالغ بر ۱۱۶۰ میلیارد تومان حاصل شده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته حدود ۲۷ درصد رشد داشته است. نسبت خسارت نیز با پرداخت بیش از ۶۶۰ میلیارد تومان خسارت در ۵ ماهه سال ۹۹، با ۸ درصد بهبود به حدود ۵۷ درصد رسیده است.

مومنی معتقد است: هدف‌گذاری شرکت در سال‌های اخیر، در جهت بهبود ترکیب پورتفوی، افزایش سهم رشته‌های سودده، بهبود نقدینگی و افزایش وصول مطالبات، کاهش هزینه‌ها و پرهیز از توسعه رشته‌های زیان‌ده بوده است، که با جذب و نگهداری بیمه‌گذاران با ریسک مناسب، عملکرد قابل قبول و شایسته‌ای در این زمینه داشته است.
 

بیشتر بخوانید:

 

مهم‌ترین اقدامات و دستاورد‌های بیمه پارسیان طی حدود یک سال و نیم گذشته (۱۳۹۸ و ۱۳۹۹) به شرح زیر می‌باشد:

*دریافت مجوز افزایش سرمایه شرکت تا ۵۰۰ میلیارد تومان

*اقدامات ویژه جهت کاهش تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا از جمله ارایه پوشش رایگان درمان بیمه کرونا به بیمه‌شدگان بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری، فروش ویژه بیمه‌های مسئولیت برای پرستاران و کادر درمانی و نیز سایر اصناف پرخطر، طرح قدردانی از مدافعان سلامت شامل تخفیف در بیمه‌نامه‌های خودرو، آتش‌سوزی و ...

*کسب عنوان رقابت‌پذیر‌ترین شرکت در صنعت بیمه کشور

*کسب رتبه ۷۲ از بیست و دومین رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران (IMI-۱۰۰) توسط سازمان مدیریت صنعتی

*دریافت سپاس‌نامه بهترین محل برای کار از جشنواره ملی بهره‌وری

*کسب بالاترین سهم قبولی اتکایی در بین شرکت‌های بیمه خصوصی کشور با تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران

*استقرار سیستم جدید بیمه‌گری یکپارچه

*بازنگری ساختار‌های سازمانی شرکت، تشکیل "مدیریت آموزش" و ایجاد ساختار برای واحد‌های سرپرستی مناطق

*تشکیل و راهبری کمیته محصول و ارایه محصولات جدید مانند بیمه صندوق امانات، بیمه بدنه پیمایشی، بیمه سرمایه‌گذاران خطرپذیر، طرح قلک پشتوانه زندگی، طرح سرمایه‌گذاری بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری در صندوق لوتوس پارسیان و ...

*اجرای طرح فروش ویژه بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی (طرح آرامش)

*افتتاح ساختمان جدید شعبه کرمان و شعبه شمال شرق تهران

*انجام مطالعات، تهیه برنامه جامع عملیاتی و اقدام جهت اخذ مجوز تاسیس شرکت بیمه اتکایی پارسیان

*کسب سطح یک توانگری مالی در ارزیابی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای ششمین سال پیاپی
 

بیشتر بخوانید:

♦تمرکز بیمه مرکزی در گسترش بیمه‌های عمر و زندگی است

 

♦با ارائه محصولات جدید بیمه ای، ضریب نفوذ بیمه افزایش می‌یابد



مدیر طرح و برنامه بیمه پارسیان در پاسخ به این سوال که برنامه شرکت برای افزایش ضریب نفوذ بیمه چیست و چه کار‌هایی برای افزایش این ضریب باید صورت گیرد تا در جایگاه واقعی قرار گیریم؟ عنوان کرد: ضریب نفوذ بیمه در هر کشور به واسطه استقبال مردم آن کشور از بیمه و بیمه‌گری قابل افزایش خواهد بود. چنانچه در یک محدوده جغرافیایی، عموم مردم نسبت به مزایای بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای آگاه باشند و به صورتی تسهیل شده این خدمات را دریافت نمایند، نرخ استفاده از این خدمات افزایش یافته و به تبع آن ضریب نفوذ بیمه نیز بالاتر خواهد رفت. از سوی دیگر هر اندازه صنعت بیمه بتواند محصولات و خدمات نوینی را به منظور برآورده‌سازی نیاز‌های جدیدی از مشتریان توسعه دهد، این امر نیز به ارتقای سطح نفوذ بیمه در کشور منجر خواهد شد.

وی افزود: در بعد آگاه‌سازی جامعه این وظیفه دولت، نهاد سیاست‌گذار و مجموعه‌های آموزشی و فرهنگی است که با تبیین سیاست‌های فرهنگ‌سازی مناسب زمینه را برای ترویج فرهنگ بیمه در میان جامعه فراهم کند و خود صنعت بیمه نیز با ایجاد بستر‌های انتقال مناسب اطلاعات به مشتریان و عامه مردم این روند را تسهیل نماید.

مومنی در ادامه مطرح کرد: بیمه پارسیان در سایه فعالیت‌های نهاد‌های سیاست‌گذار، حرکت کرده و با توجه به مسئولیت اجتماعی خود گام‌های موثری را در این زمینه برداشته است. آموزش مستمر شبکه فروش شرکت به منظور به‌روزآوری اطلاعات ایشان در حوزه‌های کاری و ایجاد روند صحیح انتقال اطلاعات بیمه‌ای به مشتریان در این راستا بوده است.

مدیر طرح و برنامه بیمه پارسیان ابراز کرد: ساخت مدرسه در مناطق زلزله‌زده و تامین لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان این مدارس از دیگر اقداماتی بوده که در راستای آشنایی نسل جوان با مقوله بیمه به انجام رسیده است.

وی عنوان کرد: در بعد تسهیل استفاده از خدمات بیمه‌ای شرکت بیمه پارسیان با توسعه شبکه فروش خود در مناطق کم‌بهره از این خدمات، استانداردسازی فرایند‌های کاری و مدیریت صحیح آن‌ها و به‌روزآوری زیرساخت‌های فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات خود در نیل به استفاده آسان‌تر و سریع‌تر مشتریان از خدمات بیمه‌ای حرکت کرده است.

مومنی خاطر نشان کرد: بیمه پارسیان نسبت به گسترش فعالیت‌های خود در بخش‌های بکر بازار بیمه کشور اهتمام ورزیده و با توسعه محصولات نوین بیمه‌ای طیفی از خدمات را ایجاد کرده که با برآورده‌سازی نیاز‌های بیمه‌ای جدیدی از مشتریان زمینه را برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور فراهم خواهد آورد. از جمله این خدمات و محصولات، می‌توان به بیمه صندوق امانات، بسته بیمه‌ای یگان حفاظت از محیط زیست و طرح‌های بیمه‌ای ویژه نوجوانان و بانوان اشاره نمود.
 

بیشتر بخوانید:

♦رغبت خوب مردم به خرید بیمه نامه با وجود شرایط تحمیلی کرونا بر اقتصاد

 

♦فواید حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث



مهم‌ترین گام‌هایی که برای تداوم حرکت در مسیر توسعه و افزایش ضریب نفوذ بیمه باید پیمود، به این صورت است که:

*تحلیل محیط جهت تعیین دقیق اهداف، ترسیم استراتژی‌های مناسب و تدوین برنامه‌های اجرایی و عملیاتی کارا و اثربخش.

*طراحی محصولات و پوشش‌های بیمه‌ای جدید و شناسایی بازار‌های هدف جدید برای محصولات فعلی سازمان.

*بسترسازی جهت ایجاد یا ارتقای فروش اینترنتی محصولات و استفاده از فن‌آوری‌های روز جهت ارتقای سطح خدمات.

*قیمت‌گذاری مناسب روی محصولات بیمه‌ای، ارایه تخفیف‌های رقابتی و اجرای طرح‌های فروش مناسبتی.

*ارتقای کمی و کیفی شبکه فروش از طریق جذب نمایندگان و کارگزاران با کیفیت و برگزاری کارگاه‌ها و دوره‎های آموزشی.

*ارتقای فنی و کیفی کارکنان ستادی و شعب از طریق برگزاری یا حضور در دوره‌های آموزشی و ارایه مشوق‌ها و انگیزش‌ها.

*ترفیع و ترویج خدمات از طریق تبلیغات موثر و به‌روز از کانال‌های رسانه‌ای مختلف، برگزاری یا حضور در رویداد‌های مختلف و استفاده موثر از شبکه‌های مجازی یا برنامه‌های کاربردی.

*تسهیل و تسریع در فرایند‌های مختلف سازمان و افزایش چابکی در تصمیم‌های سازمانی با توجه به برنامه‌های استراتژیک.

 

گفتگو از سحر گلی زاده

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: