کد خبر: ۳۳۷۹۰۲
۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
0
شش سهام بزرگ بخش فناوری آمریکا پس از صعود چشمگیری که هفته گذشته به اوج خود رسید، در مدت سه روز گذشته بیش از یک تریلیون دلار از دست دادند.

سقوط تریلیون دلاری سهام شرکت‌های فناوری آمریکا


 به گزارش پول نیوز ،اپل که در ۱۹ اوت به ارزش بازار دو تریلیون دلاری دست یافت، با سقوط آن به میزان حدود ۳۲۵ میلیارد دلار در مدت سه روز گذشته مواجه شد. ارزش سرمایه بازار مایکروسافت ۲۱۹ میلیارد دلار، آمازون ۱۹۱ میلیارد دلار و آلفابت ۱۳۵ میلیارد دلار کاهش یافت و تسلا که ارزش سهامش روز سه شنبه ۲۱ درصد سقوط کرد و بدترین سقوط روزانه تاریخ خود را تجربه کرد، ۱۰۹ میلیارد دلار ارزش سرمایه بازارش را در سه روز گذشته از دست داده است. ارزش فیس بوک هم ۸۹ میلیارد دلار کاهش یافت.

 

 بر اساس گزارش شبکه سی.ان.بی.سی، ارزش غول‌های فناوری در سال میلادی جاری با وجود شیوع ویروس کرونا و بیکاری گسترده، رشد چشمگیری داشته است. سرمایه گذاران روی این حساب که غول‌های فناوری با توجه به عظمت و قدرتشان می‌توانند پناه خوبی در برابر رکود ناشی از پاندمی باشند، میلیاردها دلار را به سوی آنها سرازیر کرده اند و ارزش این پنج شرکت از ۲۳ مارس مجموعا سه تریلیون دلار افزایش یافته است که تقریبا با مجموع ۵۰ شرکت ارزشمند بعدی شاخص اس اند پی ۵۰۰ برابر شده است. ارزش سهام اپل روزانه ۶.۸ میلیارد دلار افزایش یافت که بیشتر از ارزش امریکن ایرلاینز بود.

 

شش شرکت بزرگ فناوری در ابتدای سال ۲۰۲۰ حدود پنج تریلیون دلار ارزش داشتند اما مجموع ارزش آنها تا روز سه شنبه به ۷.۱ تریلیون دلار رسید. اگرچه این شرکتها در سه روز گذشته ضرر هنگفتی را متحمل شدند اما همچنان ارزش آنها ۲.۱ تریلیون دلار بیشتر از ابتدای سال است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: