کد خبر: ۳۳۷۹۲۷
۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
0
دولت پاکستان در نظر دارد از طریق گنجاندن همکاری های کشاورزی در برنامه جاه‌طلبانه ۶۱ میلیارد دلاری کریدور اقتصادی چین و پاکستان، از پکن برای تامین امنیت غذایی خود کمک بگیرد.

دولت پاکستان از پکن برای تامین امنیت غذایی خود کمک می گیرد

به گزارش پول نیوز به نقل از راشاتودی، دولت پاکستان در نظر دارد از طریق گنجاندن همکاری های کشاورزی در برنامه جاه طلبانه 61 میلیارد دلاری کریدور اقتصادی چین و پاکستان، از پکن برای تامین امنیت غذایی خود کمک بگیرد.

 

کابینه وزرای پاکستان اعلام کرده اند که این حمایت برای کشاورزی صنعتی و همچنین کشاورزی مشترک دنبال می شود.

 

در ماه مارس، در جریان سفر رئیس جمهور پاکستان به چین، اسلام آباد و پکن توافق نامه همکاری های دوجانبه را در زمینه های علمی و فناوری و همچنین کشاورزی امضا کردند.

 

این هفته، وزیر امنیت غذایی و تحقیقات ملی پاکستان به کابینه این کشور اعلام کرد که تیم وی در حال کار بر روی افزایش بهره وری گندم است که اعلام به موقع قیمت حمایتی و در دسترس بودن بذر با کیفیت برای این امر بسیار مهم است.

 

وی از نخست وزیر خواست تا به استانها دستور دهد مقدار مناسبی از گندم مرغوب را که به عنوان بذر استفاده می شود نگهداری کنند.

 

نخست وزیر نیز به وزیر امنیت غذایی دستور داد تا برای دستیابی به امنیت غذایی و افزایش بهره وری محصولات زراعی برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تهیه کند.

 

وی تأکید کرد که تحت هیچ شرایطی نمی توان کمبود گندم را در کشور مجاز دانست زیرا این ماده ضروری است. داده ها حاکی است که حدود 0.5 میلیون تن گندم وارداتی در ماه سپتامبر در کشور موجود خواهد بود.

 

چین بزرگترین شریک تجاری پاکستان است و انتظار می رود پروژه کریدور اقتصادی، همکاری بین دو کشور را افزایش دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: