April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۷۹۲۹
۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱
0
شرکت هواپیماسازی ایرباس اروپا ماه گذشته ۳۹ جت به مشتریان خود تحویل داد و از این نظر از رقیب خود، بویینگ آمریکا پیشی گرفت.

شرکت  هواپیمایی ایر باس مانع لغو سفارش های  مشتریانش خود شد

به گزارش پول نیوز به نقل از بلومبرگ، شرکت هواپیماسازی ایرباس ماه گذشته در تلاش برای حفظ درآمد خود در بازاری که از همه گیری ویروس کرونا ضربه خورده بود، 39 جت به مشتریان خود تحویل داد و مانع لغو شدن سفارشهای خود شد.

 

سفارش های ماه اوت ایرباس شامل 35 هواپیمای باریک پیکر از سری A320 و 4 هواپیمای پهن پیکر می شد. این تعداد 10 هواپیما کمتر از ماه جولای بود.

 

شرکت بوئینگ قبلا اعلام کرده بود 13 هواپیما در ماه اوت تحویل داده است. این گزارش تحت تاثیر خبری بود حاکی از آن که تحویل هواپیماهای دریملاینر787 به خاطر خطا در ساخت آن کند شده است.

 

حتی بدون مشکل در تحویل هواپیماهای دریملاینر هم ایرباس در مقابله با همه گیری ویروس کرونا از رقیب خود پیشتر بود. بویینگ هنوز هم درگیر زمین گیر شدن هواپیمای مکس 737 به خاطر دو سقوط مرگبار آن است. ایرباس توانسته خطوط هوایی مثل «ایزی جت» و «قطر ایرویز» را متقاعد کند سفارش های خود را به جای لغو کردن به تاخیر بیندازند.

 

مشتریان ایرباس که هواپیماهای خود را در ماه اوت تحویل گرفته اند عبارتند از گالف ایر که اولین A321neo را تحویل گرفته و همچنین شرکت پرتغالی اربست که هواپیمای پهن بدنه A330-900 را دریافت کرده است.

 

سفارش های جدید هواپیما بسیار پایین است. ایرباس تنها یک سفارش برای یک هواپیمای جدید دارد و بویینگ 8 سفارش.

 

به تعویق افتادن سفارش ها با ادامه همه گیری ویروس کرونا آسیب بیشتری به بخش هوانوردی میزند. افزایش دوباره موارد ابتلا به کرونا در اروپا ناوگان های هواپیمایی را مجبور می کند ظرفیت فعلی خود را با هواپیماهای موجود حفظ کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: