April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۷۹۳۳
۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
0

به گزارش پول نیوز، آیین بهره برداری از طرح های ملی سرمایه گذاری به صورت ویدئو کنفرانس توسط دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
 
در آیین بهره برداری از طرح های ملی سرمایه گذاری قرار است که یازده طرح ملی در منطقه آزاد کیش افتتاح گردد.
 
در آغاز مراسم مرتضی بانک گزارشی از برنامه های افتتاحی امروز گزارش داد.
 

این طرح‌ها شامل ۱۱ طرح در جزیره کیش، ۱۴ طرح در جزیره قشم، ۲۱ طرح در مناطق ویژه اقتصادی، پیام، سرخس، شیراز کاوه و یزد می‌شود.

حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری صبح امروز ۵۸ طرح عمرانی در مناطق آزاد ارس، قشم و کیش و مناطق ویژه اقتصادی فرودگاه پیام، شیراز، سرخس، کاوه و یزد را در ارتباط ویدئو کنفرانسی افتتاح کرد.

سرمایه گذاری ارزی این طرح‌ها ۴۳۷ میلیون یورو است و با افتتاح این طرح‌ها در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، برای ۴ هزار و ۴۱۳ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

طرح مجتمع گلخانه‌ای منطقه آزاد ارس از مهمترین طرح‌های کشاورزی کشور و طرحی طرح کاملا مدرن و مجهز است که در ۸۰ هکتار زمین به صورت یکپارچه کشت می‌شود. این طرح با استفاده از فناوری‌های مدرن و با سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی (۷۶ میلیون یورویی) به بهره برداری رسیده است.

کارخانه تولید لوازم خانگی در منطقه ویژه اقتصادی پیام از دیگر طرح‌های مهم در این بهره برداری ها است که با سرمایه گذاری ۵۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی پیام به منظور تولید ماشین لباسشویی، یخچال، فریزر و کولر گازی با ظرفیت ۵۵۰ هزار دستگاه، پنج شنبه ۲۰ شهریور به بهره برداری می‌رسد.

این طرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی است و ۲۵ درصدی نیاز کشور را در لوازم خانگی تامین خواهد کرد.

این طرح‌ها شامل ۱۲ طرح در منطقه آزاد ارس،۱۱ طرح در منطقه‌ آزاد کیش،۱۴ طرح در منطقه ‌آزاد قشم و ۲۱ طرح در منطقه پیام، سرخس، شیراز ، کاوه، یزد هستند.

 
غلامحسين مظفري مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش در گزارش به رئيس جمهور گفت: به نمايندگي از كيشوندان، فعالان اقتصادي،سرمايه گذاران عزيز و همكاران و حاضران در جلسه، حضور رياست محترم جمهور عرض كنم، با وجود  شرايط سخت تحميل شده بر كشور، در جزيره كيش فعاليت هاي گسترده اي در حال انجام است و حجم سرمايه گذاري هاي تحقق يافته در سال ٩٨ نسبت به سال ٩٧ رقم ١٨٨ درصد افزايش داشته است.

وي افزود: اين افزايش در ٥ ماه نخست سال جاري نيز ادامه داشته و در حال حاضر بيش از ٣٠ هزار ميليارد تومان پروژه در كيش در حال انجام است كه اميدوارم به لطف خداوند متعال بخش عمده اي از اين طرح ها در دولت حضرتعالي به بهره برداري برسد.مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش افزود:امروز ١١ پروژه با ارزش بيش از ٢٠ هزار ميليارد ريال افتتاح خواهد شد كه اشتغال ١٠٦٨ نفر را به دنبال دارد.هتل ٥ ستاره پانوراما با ظرفيت ٦٠ اتاق و ٧٠٠ تخت با سرمايه گذاري ٥٠٠ ميايارد تومان افتتاح خواهد شد كه ظرفيت هتلينگ جزيره را به ١٣ هزار تخت افزايش ميدهد.وي اضافه كرد:افتتاح مركز نوآوري كيش با فضايي بيش از ٨٥٠٠ متر مربع با كمك هاي موثر معاونت محترم علمي رياست جمهوري براي استقرار بيش از ١٠٠ شركت دانش بنيان موقعيت فراهم ميكند.

دكتر مظفري افزود: همزمان براي توسعه زيرساخت هاي جزيره، فيبر نوري پشتيبان كيش به طول ٣٢ كيلومتر و همزمان بيش از ١٠٠ كيلومتر فيبر نوري در جزيره توسط بخش خصوصيبه روش BOT اجرا شده و عملياتي ميشود.وي در ادامه گفت: شايد بسياري از هموطنان ما جزيره كيش را تنها به عنوان يك جزيره گردشگري شناخته باشند كه خوشبختانه بايد عرض كنم كه ٣٢٧ واحد صنعتي فعال در اين منطقه آزاد فعاليت مي كنند.با افتخار عرض ميكنم از ابتداي سال ٩٨ تا كنون كه به فرمان مقام معظم رهبري بحث رونق و جهش توليد مطرح شده و همواره مورد تاكيد رئيس جمهور محترم نيز بوده است ،٢٨ واحد صنعتي تعطيل به چرخه فعاليت برگشتند و امروز ٢ واحد صنعتي جديد نيز با مبلغ سرمايه گذاري ٢٢٠ ميليارد تومان در زمينه توليد سيستم هاي تهويه مطبوع و ساخت مبلمان افتتاح خواهد شد.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد افزود: در حوزه مسكن نيز مطابق استانداردهاي ملي و تراز بين المللي شاهد ساخت و ساز هاي بسيار خوبي در جزيره كيش هستيم و سه مجموعه بزرگ ستاره كيش، پرشين و خانه با سرمايه گذاري بيش از ٨٧٠ ميليارد تومان و در كنار آنها مجتمع بزرگ خدماتي پارسيس براي ايجاد فضاي كسب و كار مناسب، امروز افتتاح ميشود.وي افزود: همانطور كه مستحضر هستيد جزيره كيش يكي از مراكز اصلي پشتيباني جدي در زمينه نفت ، گاز و سكوهاي نفتي را بر عهده دارد، به همين منظور امروز از سايت بزرگ هلي پورت كشور در كيش بهره برداري مي شود.در پايان ضمن آرزوي توفيق بيشتر براي حضرتعالي در خدمت به ايران عزيز، از جناب آقاي دكتر بانك و اعضاي شورايعالي مناطق آزاد هم تشكر و قدر داني ميكنم.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: