کد خبر: ۳۳۷۹۶۵
۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
0
رئیس جمهور آمریکا از کاهش شمار نیرو‌های کشورش در عراق به حدود دو هزار نیرو خبر داد.
ادعای تازه ترامپ: نیروهایمان را در عراق تا ۲۰۰۰ تن کاهش می‌دهیم
به گزارش پول نیوز، بنابر اعلام اسکای نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه شب در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که کشورش در دوره‌ای بسیار کوتاه شمار نیرو‌های خود در عراق را به حدود ۲۰۰۰ نیرو کاهش میدهد.

وی در این کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید از اظهارات مقام آمریکایی که گفته بود تا دو الی سه ماه آینده نیروهایمان به حدود ۳۵۰۰ تن در عراق کاهش پیدا میکند هم فراتر رفته و اعلام کرد تنها تا ۲۰۰۰ نیرو در عراق می‌مانند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین به توافق عادی سازی روابط میان امارات و اسرائیل اشاره کرد و گفت: "فلسطینی‌ها وقتی ببینند دوستانشان در کشور‌های عربی روابزشان را با اسرائیل عادی سازی کرده اند آن‌ها هم به این مساله تمایل پیدا میکنند. "

وی گفت: به "پیشرفت های" زیادی دست پیدا کردیم و این دلیلی بر "موفقیت" دیپلماسی "شجاعانه" است. هفته آتی توافق رسمی در کاخ سفید میان امارات و اسرائیل امضا میشود.

ترامپ همچنین گفت: کشور‌های دیگری هم به این توافق می‌پیوندند و آن زمان خبرش را به شما خواهم گفت. کشور‌های دیگری هم هستند که آماده عادی سازی روابط با اسرائیل می‌باشند. امارات را "جنگنجویی بزرگ که مورد احترام همه است" رهبری میکند. مذاکرات با پادشاه عربستان هم آغاز شده است.

وی همچنین به سفر مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به قطر برای شرکت در کنفرانس صلح افغانستان که قرار است از فردا شنبه آغاز شود اشاره کرد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: