کد خبر: ۳۳۸۲۸۰
۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵
0
نائب رئیس هیات مدیره سبدگردان الماس، تصمیم سازمان بورس در تقویت حضور بازارگردان و استفاده از سهام خزانه و اوراق اختیار فروش را گام‌هایی اساسی برای بهبود بازار ارزیابی کرد و گفت: دستورالعمل اخیر، نقد شوندگی را در هفته‌های آینده تقویت خواهد کرد.
افزایش نقدشوندگی بازار سرمایه در هفته‌های آینده
به گزارش پول نیوز، مهدی قلی پور خانقاه، نائب رئیس هیات مدیره سبدگردان الماس اظهار داشت: بعد از این اقدام، توصیه اساسی این است که مردم در سرمایه گذاری‌های خود صبوری لازم را داشته باشند و البته توجه داشته باشند که سبد سهامی را که چیده اند بدون واهمه اصلاح کنند و به این سمت بروند که افراد یا نهاد‌های حرفه‌ای را طرف مشاوره خود قرار دهند.

وی تشویق مردم برای ورود به بازار سرمایه را تصمیمی درست خواند، اما گفت: اینکه مردم به صورت مستقیم وارد بازاری تخصصی شوند که دانش کافی درباره آن ندارند معقول نیست.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: مردم باید از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری و سایر روش‌های سرمایه گذاری غیر مستقیم به بازار سرمایه وارد شوند، تا هم از آسیب به خود و هم آسیب به بازار جلوگیری کنند. وی همچنین به سرمایه گذاران توصیه کرد، سهامی را که نقد شوندگی بالا و ارزندگی دارند، در پرتفوی خود حفظ کنند.

قلی پور خانقاه افزود: از بعد رسانه‌ای هم بهتر بود که ویژگی‌های انتخاب دو روش مدیریت مستقیم و غیر مستقیم برای مردم کامل‌تر و دقیق‌تر شکافته می‌شد تا این انتخاب آگاهانه‌تر صورت می‌گرفت.

نائب رئیس هیئت مدیره سبد گردان الماس، در ادامه این گفتگو پیش بینی بازار را در وضعیت فعلی دشوار دانست و گفت: پیش بینی دقیق بازار با توجه به فاکتور‌هایی فراوان اثرگذار قدری پیچیده است، به عبارت دیگر، اگر شما بتوانید پیچیدگی‌های رفتاری مردم را پیش بینی کنید، می‌توانید بازار را هم پیش بینی کنید.

وی سپس با ذکر آماری در خصوص سرمایه گذاری مردم در بازار‌های مختلف گفت: در ایران سهم بازار سرمایه در ثروت اشخاص کمتر از ۲۰ درصد است، در صورتی که در کشور‌های توسعه یافته، سهم سهام در تولید ثروت بالای ۶۰ درصد است. از طرف دیگر در ایران عمده ثروت یا دارایی مردم در بازار املاک مستغلات است و بیش از ۶۰ درصد دارایی خود را به این بازار برده اند و این در حالی است که در کشور‌های توسعه یافته این عدد حدود ۲۵ درصد است.

قلی پور خانقاه تصریح کرد: تحولات اخیر بازار‌ها نشان می‌دهد، که سهم بورس در ثروت اشخاص روز به روز در حال افزایش است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص احتمال خروج برخی سرمایه گذاران از بازار سرمایه گفت: اگر سرمایه گذاران از بازار خارج شوند، بازار جایگزینی وجود ندارد که هم قانونی باشد و هم با دارایی‌های اندک امکان ورود به آن وجود داشته باشد، بنابراین همچنان در مقایسه با بازار‌های موازی همچون طلا، املاک و مستغلات و بانک‌ها انتخاب افراد همین بازار سرمایه خواهد بود.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: